Alaska, jullie gaan altijd naar de kou???

15 maart 2024 - Den Helder, Nederland

5 Misvattingen over Alaska

Door Ananda Visser

Toen ik mensen vertelde dat ik op reis mocht naar Alaska kreeg ik vaak de reactie: "dat zal wel heel koud zijn al die sneeuw!". Ik merkte dat veel mensen niet echt een beeld hebben bij Alaska. Vandaar hier de 5 meest voorkomende misvattingen over Alaska. En wie weet heb jij na het lezen hiervan wel een beter beeld bij Alaska en kan je niet wachten om Alaska te bezoeken. Maak dan zeker met mij een afspraak zodat we jouw reis naar Alaska kunnen plannen!

1. Het is altijd winter in Alaska

Juni, juli en augustus zijn de zomermaanden van Alaska. De sneeuw is dan gesmolten, de beren zijn uit hun winterslaap en de dagen duren lang. De temperatuur ligt ongeveer rond de 20 graden overdag. In 2019 is er zelfs een hittegolf geweest! Eind augustus begin september komen de mooie Indian Summer kleuren tevoorschijn. Dit is tegen het einde van het seizoen waarna de winter begint.

2. Alaska is een eentonig landschap

Het landschap in Alaska is alles behalve eentonig. Je hebt er prachtige bergen, gletsjers, fjorden, bossen, meren en toendralandschappen. De kleuren verschillen gedurende het jaar tussen wit, groen, geel, oranje, paars en rood. Prachtig! De hoogste berg van Noord-Amerika is gelegen in Alaska. Daarnaast heb je er heel veel wildlife zoals beren, elanden, wolven, rendieren, walvissen, orka's, bald eagles, papagaaiduikers en nog veel meer!

3. Je kunt gemakkelijk op de bonnefooi reizen

Alaska is groots en de winters zijn lang. Het zomerseizoen is een gewild reisseizoen. Een goede voorbereiding is daarom essentieel. Naast dat veel accommodaties vol zullen zitten als je niet tijdig boekt, is het belangrijk om van te voren excursies vast te leggen zodat je ter plaatse niet mis grijpt. Daarnaast wil je je route goed plannen, omdat je op veel plaatsen geen bereik hebt. Wij helpen je hier graag bij zodat je de beste beleving op reis hebt.

4. Alaska is hartstikke ver vliegen

Dat valt dus reuze mee! Je bent sneller in Anchorage dan in Los Angeles. Met Iceland Air ben je in 3 uur in IJsland en met 7 uur in Anchorage. Echt een prima verbinding dus!

5. Alaska is alleen leuk voor hikers

Alaska is prachtig en heeft voor ieder wat wils! Je kan inderdaad prachtig hiken, maar er is nog zo veel meer! Maak een boottocht door Kenai Fjords en ga op zoek naar orka's en puffins. Maak een vliegtuigtour over Denali National Park met een gletsjerlanding of neem de bustour door dit prachtige park en ga op zoek naar beren. Je kunt kajakken of raften, maar je kunt ook verschillende musea in Anchorage bezoeken en de historie en cultuur van de Alaska op deze manier ontdekken.

😃

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Martha:
    16 maart 2024
    Ik denk ook dat het een heel mooi land is .
    Jullie houden van alles wat de natuur geeft dus als er mooie plekjes zijn vinden jullie het wel.
    Ben erg benieuwd naar je verslag weer ❤️❤️
  2. Joke laagland/krijgsman:
    16 maart 2024
    dat word weer genieten voor jullie globetrotters😄 fijn dat alles nu geregeld is de voorpret kan beginnen❤️
  3. Lilian:
    17 maart 2024
    Leuk om weer mee te kunnen lezen over jullie reis verhalen
  4. Carmen Blaauboer:
    18 maart 2024
    Leuk, die misvattingen over Alaska! 👍
  5. Ivonne Braad-Baartman:
    29 maart 2024
    ik ben weer benieuwd naar jullie reis. Alaska is zo mooi. Misschien is de Alaska Tour saver iets voor jullie, excursies met veel korting, hebben wij twee jaren gebruikt. Een aanrader is ook een tour achter de schermen bij aquarium in Seward voeren van papegaaiduikertjes en natuurlijk de berenexcursie naar Brooks lodge op Katmai. Wij gaan dit jaar voor de derde keer naar Alaska, de eerste maal op cruise. Veel plezier
  6. Nelleke:
    30 maart 2024
    Hoi ivonne, bedankt voor de tips. Berenexcursie is 1000 pp dat vinden echt te duur. Groetjes Nelleke

Jouw reactie