Dag 15 nog maar een berg en waterval

18 juni 2018 - Bohinj, Slovenië

Gisterenavond voor dat we naar bed zouden gaan zagen we vuurvliegjes langs het meer vliegen. Mooi gezicht hoor, nog nooit gezien. Vannacht niet zo lekker geslapen geen idee waarom en vanmorgen allebei belachelijk vroeg wakker. Maar toen hadden we wel een schitterend plaatje voor de deur.

SAM_1931 SAM_1932 SAM_1940

Meteen maar even lekker gedoucht en gegeten en toen op weg naar de kabelbaan. Het eerste deel is weer met een grote gondel en het tweede deel met een stoeltjeslift.

SAM_1952 ff ons plekje veilig stellen want ze gooien er zo een camper neer

SAM_1953 SAM_1954 SAM_1957 SAM_1971 SAM_1979

Boven aan gekomen eerst maar een bakkie want dat is hier overal wel te vinden en bij het restaurantje zagen we een bordje start paragliding. We zijn daar naar toe gelopen maar er was nog niemand. Wel een mega uitzicht op de hoogste berg van Slovenie de Triglav.

SAM_1981

Ik zei nog tegen Ger "ik zou wel willen zien hoe ze dat doen" en 5 minuten later komen er 6 man omhoog om de tandemvlucht te doen. Ik heb even goed gekeken en dat lijkt me toch wel heel erg gaaf hoor. Je hoeft niet een heel eind te rennen en je zit in een zitje dus hoeft niet de benen omhoog te houden. Denk vanmiddag toch maar bespreken. Als de laatste weg is gaan we wandelen van de stoeltjeslift naar de gondel.

SAM_1988 SAM_1990

Best wel warm maar alleen downhill dus dat gaat goed. Omdat we zo vroeg boven waren waren we dus ook wel weer vroeg beneden.

SAM_1993 SAM_1994 de camping

We gaan nog even naar een waterval lopen. Dat ff valt dus wel weer tegen. Het begin van het pad is goed en het eerste deel loopt door het bos maar dan loopt het door de alpenweides.

SAM_2004

Prachtig hoor, overal staan wilde bloemen maar daar is het zo warm in de felle zon dat het toch wel een pittig wandelingetje wordt. De waterval is nu ook niet echt mega maar ja het is niet anders.

SAM_2000 SAM_1999

Op de terugweg is er gelukkig bewolking dus dat was wat lekkerder en heb ik ook nog ff wat foto's kunnen maken.

SAM_2005 SAM_2003SAM_2006 SAM_2007

Op de terug weg over het paragliden gehad en ik ga het echt doen. Terug op de camping meteen besproken en morgen om 10 uur gaan we met de kabelbaan omhoog. Lijkt me zo mooi ………. als je eenmaal hangt :-)

SAM_2008 ahhh besproken

1. Jessica Weijers:
    18 juni 2018
    Vind het ook zo mooi die vuurvliegjes. Jullie staan mooi daar, natuur is 👍 zet hem op morgen
  2. Joke laagland/krijgsman:
    18 juni 2018
    Succes morgen doe voorzichtig hoor
    We gaan het lezen
  3. Marlies:
    18 juni 2018
    Spannend Nel, dapper hoor!
  4. Wout:
    18 juni 2018
    Dapper Nelleke, ik ben benieuwd. Alvast veel plezier en niet gillen.
  5. Jeany:
    18 juni 2018
    Go girl..!!! 👊..parragliden geweldig... Jammer dat we niet samen kunnen.
    Doe je wel voorzichtig ... ❤
  6. Nelleke barten krijgsman:
    Jullie lezen het morgen 💋💋💋
  7. Martha:
    18 juni 2018
    Wat een rommelige camping je hebt gelijk nel.
    laat je morgen wel even weten dat je weer veilig met 2 benen op de grond staat.
    weer hele mooie foto,s hoor nel.
    en doe a.u.b. voorzichtig morgen 😲😲😲
  8. Bob Krom:
    19 juni 2018
    Spannend Nelleke.
  9. Hilda:
    19 juni 2018
    wow stoer hoor! Veel plezier met de vlucht en jullie vakantie. Ziet er allemaal prachtig uit.