Dag 17 From one lake to an other

20 juni 2018 - Bled, Slovenië

Vanmorgen was het dan zover. De laatste keer de tent inpakken. Het was al vroeg erg warm dus dat viel niet mee. Met dik zweet op het hoofd toch alles weer in de auto gekregen. Toen de rekening betaald, dure camping maar ok we hadden we een mooi plekje aan het water en een hele hoop andere niet. Nog even op de camping iets kouds gedronken en toen op weg naar Bled. Bij het vvv kantoor nog even gevraagd of de Vintgar gorge nog gesloten is en dat is zo. We hebben echter een alternatief gekregen namelijk de Pokljuka gorge. Daar gaan we eerst naar toe en gaan dan niet over de hoofdweg maar een andere mooie weg door bos en mooie dorpjes. Bij de parkeerplaats zien we een bord met het wandelpad en dat is wel heel erg lang.

SAM_2072

We besluiten naar the hole en de gallery te gaan. Het "pad" volgt een droge rivier bedding en de kuitjes protesteren maar daar moet je ff door heen. Het pad is echt heel mooi en soms moeten we ff klimmen en klauteren.

SAM_2075 SAM_2077 SAM_2078

We komen bij the hole een mooi punt tussen de rotsen door en even verder is de gallery. hier loopt het pad langs de bergwand over een houtenvlonderpad. We dachten dat het daar niet verder liep maar ik ga toch ff kijken en ger rust ff uit op een boomstam. Boven gaat het pad echter verder door een kleine opening tussen de rotsen en daarna gaat het pad verder.

SAM_2079 SAM_2082 SAM_2085 20180620_131638 20180620_131655 SAM_2088 SAM_2090 SAM_2093

Wij gaan echter dezelfde weg terug want we vinden het wel welletjes. Op ons gemak terug gewandeld en daarna op weg naar Bled waar we nog even naar het kasteel gaan dat uitkijkt op het beroemde meer. Ook daar weer een stijl pad omhoog en trappetjes en het is snikkend heet dus we doen een rondje maken foto's en dan gauw verder.

SAM_2094 SAM_2105 SAM_2106 SAM_2107 SAM_2110 SAM_2112 SAM_2114 SAM_2120

Als verrassing voor de laatste avond heb ik een pier tent gereserveerd in het park Garden Village. Dit is een boomhutten park en de pier tent is een soort boomhutje boven de rivier met een verandaatje en een tent met bed. Om ons heen staan de boomhutten, zo grappig.

SAM_2121 SAM_2122 SAM_2123 SAM_2124 SAM_2125 SAM_2128 SAM_2130 SAM_2131 SAM_2134 SAM_2137

De pier tent staat lekker in de schaduw dus we zitten hier lekker uit te puffen. de voetjes zijn moe.

SAM_2139

We hebben een welkoms drankje gehad en vanavond kunnen we hier gezellig eten. Morgenochtend ontbijt buffet dus dat komt helemaal goed. We hopen dat het mee valt met de muggen zo tussen de bomen en aan het water maar we gaan het zien.

Morgen verlaten we Slovenie helaas. We hebben nog een overnachting in Mittenwald waar nog een gorge is hihi

1. Joke laagland/krijgsman:
    20 juni 2018
    Leuke foto's weer slaap lekker in jullie boomhut 😄
  2. Nelleke barten krijgsman:
    Bedankt joke xxx
  3. Martha:
    20 juni 2018
    dus er komt een einde aan jullie slovenie avontuur.
    Mooie fotot,s weer hoor .
  4. Jessica Weijers:
    21 juni 2018
    Weer een hoop gedaan. Nu langzaam weer richting huis. Hoop dat jullie een leuke nacht hebben in de tent 😁
  5. Nelleke barten krijgsman:
    21 juni 2018