dartmoor - New Forest

18 september 2017 - New Forest, Verenigd Koninkrijk

Dag 15

Vandaag moeten we weer inpakken en, ja hoor, de tent is weer nat. Het is heel erg mistig en pakken de boel weer in en gaan in een dorpje ontbijten. Dit is in een soort American diner en heet the old police station. We eten nog even een lekker engels ontbijt en gaan dan weer op pad. We hebben op de kaart nog gezien dat er een ancien bridge moet zijn bij Postbridge. We zijn daar al een paar keer langs gereden maar nog geen foto's gemaakt dus we rijden daar even heen en nemen wat foto's.

IMG_0951 IMG_0958

Daarna gaan we richting de hoogste waterval van Engeland. Dat klinkt goed dus hopla we gaan weer aan de wandel. Mooie wandeling weer door de bossen en langs een varen tuin waar ze alle soorten varens willen verzamelen. Het ziet er weer sprookjes achtig uit en na een tijdje zien we de waterval. Hmm dat valt wat tegen. en heel smal watervalletje en het lijkt wel of de bovenkant van een goot af valt.  We wandelen omhoog naar het begin van de waterval en zien dan al het water door een buis lopen???? daarna gaat hij door een rots en daar is een ijzeren goot waar het water af valt??????? we vinden het niet echt natuurlijk maar ok je hebt er wel een schitterend uitzicht.

IMG_0967 IMG_0970 IMG_0976 IMG_0980 IMG_0983

Beetje teleurgesteld wandelen we weer naar beneden en rijden weer een heel stuk want we moeten nog wel een stuk. We besluiten om via Stonehenge naar New Forest te rijden. Dat scheelt niet heel veel tijd en we hebben de visitors pass dus hoeven niet te betalen. We zijn hier jaren geleden al eens geweest maar ja we komen er haast langs dus ik wil nog wel een keer heen. Toen we er jaren geleden waren was het al toeristisch maar wat ze er nu van gemaakt hebben......... Het lijkt wel een pretpark. Je moet een paar kilometer voor Stonehenge al parkeren en voor 20 pond p/p mag je naar binnen. Wil je een audiotour dan moet je daar ook nog voor betalen. Wij gelukkig niet anders waren we niet gegaan. Inmiddels hoost het weer en we zoeken hoe we bij de stenen komen. blijkt dus dat je met een busje daar naar toe wordt gebracht. Hordes met chinesen en andere toeristen gaan met een busje die kant uit. Het is gewoon te zielig voor woorden wat een circus. Het blijft ook maar regenen dus we hebben een rondje Stonehenge gelopen en zijn weer terug gegaan naar het visitors centre. Daar hebben ze binnen een ronde ruimte gemaakt waar het lijkt alsof je in de ring van stenen staat door een projectie van de stenen. Helaas zijn er twee mega grote openingen waar je in en uit kunt lopen dus je krijgt niet echt een 360 idee van de stenencirkel. Heel erg jammer want een afgesloten  (zoals we in normandie hebben gezien) zou zoveel indrukwekkender zijn geweest. Gemist kans vind ik. Er is verder een museumpje en op een groot scherm zie je hoe Stonehenge en woodhenge en meerdere dingen die ze gevonden hebbben in de loop van de tijd gegroeid zijn.

IMG_0986 IMG_0987 IMG_0997 IMG_1009 IMG_1017 IMG_1024

We houden het voor gezien en rijden verder naar New Forest. Als we in dorpje binnen new forest rijden staan we op eens in de file. Gek, misschien is er iets aan de hand. Wat blijkt, het is tijd dat de eikeltjes van de bomen vallen en deze zijn niet goed voor de ponnies die hier vrij rondlopen. Om te voorkomen dat de paarden er te veel eten lopen er dus varkens vrij rond die de eikeltjes opeten. In het dorp stond dus een moeder met 3 kleintje die over wilde steken. hihihihi zo grappig om te zien.

IMG_1032

In New Forest wonen mensen, de commoners, dit zijn mensen die een stuk land en/of huis hebben in het bos met het recht om hun vee vrij rond te laten lopen. Het landschap is gevormd door deze dieren. Overal waar je rijdt lopen dus de paarden, koeien, ezels, schapen en varkens vrij rond. We rijden naar Hollands Wood campsite en mogen een plekje uitzoeken. Nou dat was nog niet makkelijk. Het is een schitterende grote camping in het bos waar je geen vaste plekjes heb (en geen elektra). Het is er niet druk maar door het slechte weer staan overal mega plassen en is het soms een modderbende. We zijn hier al eens geweest en willen graag een plekje aan de bosrand met uitzicht op het veld waar de ponnies zich vaak verzamelen. Helaas wordt dit iets verder weg waar een stukje redelijk droog is maar we zien wel de ponnies op het veld staan. Ger gaat even water halen en komt met een bezorgd gezicht. Ik vraag wat is er ........ Ik word achtervolgd door een paard zegt hij hihihihihihihi onze held. Als ik later uit het toilet gebouw kom staan er 5 paarden voor de deur. Zo leuk :-)

IMG_1033 IMG_1035 IMG_1037 IMG_1038 IMG_1052 IMG_1055 IMG_1063 IMG_1074 IMG_1080 IMG_1082

1. Martha:
    19 september 2017
    Ja ze zeggen vaak de toeristen verprutsen ook veel. Maar wel weer leuk stukje gezien toch .
    en leuk al die dieren .
    moeten jullie niet ook boerderijtje beginnen
  2. Martha:
    19 september 2017
    Jammer van al die regen elke keer maar ja dat is England
  3. Nelleke barten krijgsman:
    19 september 2017
    nee boerderij is mij te veel hoor en de regen viel reuze mee hoor als je bedenkt dat we n september waren. wij hebben het in iedergeval niet zo ervaren