Kejimkujik National Park

7 juni 2015 - Halifax, Canada

Dag 3

6 juni
gisteren avond heeft ger lekker eten gemaakt en na het eten en de afwas lekker de kachel aangestoken. Het duurt even maar dan wordt het ook bloedheet. Dus de oogjes vielen steeds dicht. Om 10 uur was de kachel uit en zijn we naar bed gegaan.

Vannacht om 2 uur was ik al weer wakker, het is hier echt pikkedonker, het is dan ook een van de weinige gebieden waar geen lichtvervuiling is en je de sterrenhemel goed kunt zien. Helaas waren er al wolken gekomen. Toch maar weer naar bed gegaan en gelukkig weer in slaap gevallen tot een uur of 6. Ger was er ook even uit maar die ging nog even liggen en werk om 10 voor 8 weer wakker. Ik had in de tussentijd getracht onder de klamboe de kolibrietjes te filmen, moest lachen om me zelf.

IMG_0018   reconstructie want ger sliep :-)

IMG_0005

Daarna de tafel gedekt en hebben we lekker geroosterde broodjes gegeten. Helaas was de voorspelde regen ook gekomen en regende het behoorlijk. We zijn toen eerst naar het visitorscentre van het Kejimkujik nationaal park and heritage site gereden. Er zijn allerlei kleine wandelingetjes en besloten er toch maar een te lopen. We hadden onze jassen mee dus wat geeft het. De wandeling was naar mills fall een leuke wandeling langs de rivier naar een stroomversnelling en waterval. Mooi hoor maar we waren kleddernat en helaas zijn onze jassen dus niet waterdicht, dat is balen.

IMG_0022

Toen zijn we terug gereden naar Wilder restaurant en hebben we lekker een bakkie met een koek genomen. Daarna opzoek naar een winkel, dat was nog een dingetje maar ok gevonden.

Daarna zijn we het park weer ingereden maar niet meer echt gewandeld want de jassen waren nog kleddernat. Wel wat uitzicht punten bekeken en we kwamen ook nog een hertje tegen.

IMG_0053

Toen maar terug gegaan naar de cabin en daar hebben we lekker het hout weer op gestookt. Pfffff wat een hitte J maar wel lekker. Nog even buiten gestaan om de kolibrietjes te bekijken en zowaar kwamen er een paar heel dicht bij me, leuke beestjes hoor. Langzaam aan werd het weer beter en begon zelfs het zonnetje te schijnen en omdat we op 5 minuten van het park zitten zijn we daar maar weer naar terug gereden om nog een kleine wandeling te doen. Eerst kwam er nog een hert over de weg gerend en in het begin van de wandeling zagen we nog een wit met zwarte specht en hoorde we overal de vogels zingen en de muggen zoemen. De wandeling was maar 1 kilometer en op de beschrijving stond dat je uit moest kijken naar bevers. Nou we waren bijna terug en geen bever gezien. Totdat we op het laatste bruggetje stonden en rare kringen in het water zagen. Daar zwemt wat zei ger en we dachten een vis maar wat kwam er boven ja hoor een bever. We hebben hem goed kunnen filmen en fotograferen, wat een mazzel he.

IMG_0013         IMG_0018

Helaas niet de schildpadjes gezien die hier voor komen en ook de monarchvlinder broed hier maar die was nog niet gearriveerd.

Om half 8 weer terug in de cabin, het is nog lekker warm door het kacheltje en we gaan een hapje eten. Misschien vanavond als het donker is kijken of we de sterren kunnen zien, als we het redden om wakker te blijven tot het donker is.

Met mike gaat het goed, hij heeft gelukkig geen last en hij is vandaag met vrienden naar forta rock in nijmegen. Half juni gaan ze overleggen of hij wel bij de marine mag blijven.

Gisteren ff een dikke jankbui want ik vind het zo vervelend voor hem , zeker als ook nog een zijn baantje bij de marine misschien niet door gaat. We hopen maar op het beste en wachten eerst maandag wel af wat de cardioloog zeg. Ik geniet zeker van mijn vakantie maar het zit altijd in je achterhoofd.

1. Carolien:
    8 juni 2015
    Leuk om het verslag te lezen en fijn dat jullie genieten van deze mooie reis. Tuurlijk zit Mike in je achterhoofd maar ben blij dat jullie lekker genieten daar. Vanmiddag horen we het van de cardioloog. Op naar het volgende verslag xx
  2. Hilda:
    8 juni 2015
    duimen maar dat Mike bij de Marine mag blijven, we duimen mee hoor!
  3. Marlies:
    8 juni 2015
    Laten we hopen op het beste voor Mike!

Groetjes marlies