laatste dag penzance

17 september 2017 - Penzance, Verenigd Koninkrijk

IMG_0563Dag 11 penzance 4

Vanmorgen nog wat druppels regen maar dan wordt het weer droog. We gaan vandaag naar een ander punt in Cornwall namelijk Lizard point. Dit is een uurtje rijden en we gaan eerst nog opzoek naar wat stenen. Niet te vinden maar waarschijnlijk overgroeid maar ok we rijden maar verder. Lizard point is het zuidelijkste puntje van engeland en wederom een prachtige kustlijn. Wel met wat restaurantjes en winkeltje. Ook de national trust is daar aanwezig. We lopen een stukje langs de kust en gaan lekker in het zonnetje een broodje eten. We zitten daar lekker en hebben de verrekijker bij de hand om te kijken of we nog zeehonden zien maar helaas niet.

IMG_0489 IMG_0490 IMG_0491 IMG_0502 IMG_0504 IMG_0511

Wat ons opvalt is dat hier in Engeland heel veel honden zijn, volgens mij heeft iedere engelsman zeker 1 hond. Ik vind het wel leuk hoor maar je kunt ze niet allemaal even aaien. Wat voor jouw Joke J. Ook in de restaurants e.d. staat overal dogs welcom.

We vervolgen onze weg naar Pendennis castle. Een kasteel op een uitstekende punt zee in. Ligt er mooi bij en er is nog veel van de originele toren over. We bekijken alles op ons gemak en keren dan weer terug naar de camping. Weer een prima dag met goed weer, niet vol op zon maar toch rond de 19 graden dus perfect wat ons betreft.

IMG_0514 IMG_0516 IMG_0517 IMG_0518 IMG_0522 IMG_0526 IMG_0530 IMG_0532 IMG_0533 IMG_0546 IMG_0550 IMG_0556 IMG_0562

1. Ivonne Braad-Baartman:
    17 september 2017
    Jullie hebben wel bijzondere dingen gezien. We zijn bezig met een stukje van jullie rondje oost canada. Het is hier hoogzomer, vandaag 29 graden in ottawa. Begonnen in montreal, quebecq, tadoussac, Alma, sacacomie hotel en nu ottawa. Het schijnt hier een hele slechte zomer te zijn geweest, nu begint het horen we overal. Na ottawa gaan we jullie reis ongeveer rijden.
  2. Nelleke barten krijgsman:
    18 september 2017
    engeland is prachtig, vooral dartmoor en exmoor zijn erg mooi. veel plezier met jullie rondje