Dag 11 La Scie

10 juli 2016 - La Scie, Canada

Vanmorgen lekker blueberry pancakes met meaple siroop gegeten hmmmmm. Ger had roerei met bacon. Daarna zijn we weer op pad gegaan. Eerst maar weer langs Bent's cove voor de grote ijsberg en die was verder niet veranderd. Daarna gingen we eerst naar de verste cove die we wilde bekijken en dan zo naar beneden richting La Scie zodat we niet meer zoveel km terug moesten rijden. De eerste cove waar we naar toe gingen was Nippers Harbour OK geen cove maar dat scheelt niets :-) De laatste 15 kilometer gaat over een grevel weg, wat een getril in de auto maar het is weer een schitterende weg dus langszaam aan en om je heen kijken.

IMG_0014 IMG_0018 IMG_0019 IMG_0021

Hier aangekomen lopen we een wandelpad dat naar een waterval gaat, Ger heeft nog wat last van zijn enkel dus die loopt een deel. Ik loop verder naar boven en zie de waterval redelijk dichtbij.

IMG_0025 IMG_0028 IMG_0030

Tussen de bomen veel kleine vogeltjes en 1 denk dat we te dicht bij zijn nest komen denk ik want die is erg nerveus. Het is een knal geel pietje en ik probeer hem op de foto te krijgen maar dat lukt niet zo. Ik heb hem wel op film en een foto met de camera maar ik moet nog ff kijken of die gelukt is.

IMG_0035 hmm bijna

Tijdens het wandelen wel veel black flies dus de spuitbus komt weer te voorschijn voor zover dat werkt. Daarna richting Round Harbour en Snooks Arm. De grevel weg is hier haast nog erger en op het eind is een hele steile helling naar beneden met veel los liggende stenen dus daar wagen we het maar niet op. We zien Round Harbour goed liggen in de baai dus van boven af maar een foto.

IMG_0045

Toen door naar Snooks arm is een stukje verder maar daar staan nog minder huizen.

IMG_0046

Over de grevel weer terug naar de hoofdweg en dat gehubbel over het grevel heeft best wel veel tijd in beslag genomen. We zijn toe aan koffie dus we besluiten terug te rijden naar La Scie om koffie en pie=taartje te doen bij the Outport Tearoom. We hebben daar lekker in het zonnetje gezeten en het is daar gewoon warm. Ger was lekker aan het babbelen met Lenny de eigenaar maar na een uurtje stappen we toch maar weer op want dit is onze laatste dag hier en we willen nog 2 x cove bekijken.

IMG_0052

Als eerst rijden we naar Tilt cove, dit was vroeger een mijners stadje met 2000 inwoners en nu wonen er nog ongeveer 6. Je ziet daar wel dat ze aan het afgraven zijn geweest en ik denk ijzer want alles is daar wat rood kleurig.

IMG_0053 IMG_0056 IMG_0066

We rijden naar het eindpunt en daar zien we een auto met een meneer in een campingstoel er achter en een mevrouw die stenen aan het zoeken is. Ja hoor, het zijn mike en molly van gisteren avond. Mike had genoeg van het stenen zoeken dus was achter de auto in een stoel gaan liggen. We kletsen wat en het blijkt dat ze ook (net als wij thuis) hun bed achter in hun Honda hebben en zo door Newfoundland reizen (vanuit Ohio). Leuk stel, we geven ons FB gegevens en email en gaan weer verder. Tenslotte naar Shoe cove hier is de opening naar de zee afgesloten en is een soort meer ontstaan waar rond om heen huizen zijn gebouwd.

IMG_0067

Na de afzetting staan nog wat oude huisjes tegen de bergwand aan, deze werden vroeger gebruikt voor opslag. Ziet er niet erg handig uit om bij te komen eigenlijk.

IMG_0072

Zo toen zat ons rondje er op. Het was inmiddels al weer over 5en dus we zijn terug gereden naar de B&B hebben daar nog wat gedronken en hebben toen weer zalig gegeten bij Our Place. Bij Celeste in de B&B nog een bakkie gedaan en dan kan het wel weer voor vandaag.

IMG_0075 IMG_0076

Hoewel het nog steeds mooi is dus misschien ga ik nog even naar het uitkijk punt. Ger ligt lekker op bed te lezen met het been omhoog. Het gaat al beter maar hij wil niet meer wandelen.

1. Bob Krom:
    11 juli 2016
    Mooimooi.mooi. ik heb ook zo'n vacantie. Hihi genieten.
  2. Ingrid:
    11 juli 2016
    Wat een leuke verhalen en prachtige foto's. Voor ons nog 4 weken werken, aftellen is begonnen.
    Heb je de spuitbus voor de black flies in NFL gekocht of DEET meegenomen?
    Groetjes van Ingrid
  3. Nelleke barten krijgsman:
    12 juli 2016
    Bob: leuk om te horen bobo, fijne vakantie dan hebben wij hem ook hihi

ingrid: waar gaat de reis naar toe? wij hadden nog spul van thuis 40% deet