Elmsdale Nova Scotia naar Salmon Cove Newfoundland

18 juni 2015 - Elmsdale, Canada

Ondanks de onrust om Mike toch lekker kunnen slapen,  we lijken wel de prins en prinses op de erwt zo hoog is het bed. Vanmorgen nog even lekker gewandeld door de schitterende tuin, het is ook alweer zalig weer.

20150618_073157 20150618_073356 20150618_073718

Dit is nu wat ik in gedachte had bij een bed and breakfast. De gastvrouw ontvangt ons zelf en samen met een andere vrouw worden we keurig voorzien van koffie en thee. Daarna gaan we met wat andere gasten aan 1 tafel en kunnen we kiezen hoe we onze eieren willen. We kletsen gezellig met een stel engelse mensen die hun dochter gaan opzoeken en later komt er nog een stel met een jong meisje die naar de diploma uitreiking van hun zoon gaan. Zij gaan zelf 2 jaar wonen in Labrador, dat is heeeel erg geisoleerd maar hij gaat daar werken voor de politie. Erg gezellig en helaas moeten we weer afscheid nemen. ik krijg een dikke knuffel en dan stappen we in de auto opweg naar het vliegveld.

We zijn lekker optijd en willen onze koffers inchecken maar de ene is te zwaar en de andere gelukkig te licht. Hadden we toch de pasta, pindakaas. mayonaise en bbq saus achter moeten laten :-) maar met een beetje schuiven komt het weer goed. Op naar de wachtruimte en we nemen een bakkie koffie. Inmiddels zijn mijn vingers blauw van cross your fingers, duimen voor mike want rond deze tijd heeft hij de afspraak bij de marine. Net voordat we het vliegtuig in moeten belt hij me met de mededeling dat hij mag blijven maar wel elke 6 weken voor controle moet.

PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFf gelukkig maar, het is al erg genoeg dat hij ook hartklachten heeft maar als hij dan ook zijn baan zou verliezen. 6 juli de cardioversie wordt nog weer ff spannend en daarna zien we wel weer.

20150618_113056

Opgelucht stappen we in het vliegtuig voor een vlucht van 2 uurtjes naar saint John's de hoofdstad van Newfounland en Labrador. Onderweg nog wat foto's gemaakt maar geen ijsbergen gezien. Op het vliegveld onze auto opgehaald maar de auto die we kregen (honda civic) gaf meteen de melding Service bound soon, dus maar terug gegaan en we kregen een andere Honda Civic, beetje klein hoor hihi.

20150618_142903

We eten e20150618_150523erst bij de KFC een hapje te eten en daarna een wallmart zoeken voor wat boodschapjes en ook moeten we weer ff een winkel zoeken waar ze bier vverkopen want dat mag niet iedere winkel verkopen. Toen opweg naar Salmon cove. Het is niet te ver rijden en onderweg is het al erg mooi. Het is hier wat ruiger en de bomen zijn er ook maar een miniatuur uitvoering van hun familie in Nova Scotia.

IMG_0096

Het is schitterend weer, 22 graden en alles is knal groen en het water mooi blauw. In Salmon cove ff zoeken maar als we dan aankomen bij At William's Rest staan we echt met open mond te kijken naar het uitzicht. WOW wat een schitterende cove en de eigenares zegt dat er ook al walvissen gezien zijn.

IMG_0101   IMG_0111

we gooien de spullen op de kamer en gaan met een biertje en een ijsthee op een bankje zitten om van dit alles te genieten. Vol op zon, wel veel wind maar dus ook geen muggen oid. We moeten toch ff wat eten en rijden een stukje terug en halen een broodje bij de Subway en eten dat op de kamer op. De spullen worden weer herverdeeld over de verschillende tassen en de foto's en films worden weer op de laptop gezet.

IMG_0108  Wat een mazzel hebben we toch maar ik zou alles inleveren voor een gezond hart voor mijn twee mannen xxx

1. Hilda:
    19 juni 2015
    leuk te lezen dat jullie nu op NL zijn en dat je ziet dat het landschap echt anders is. En........ geen steekbeestjes! Die kunnen wat meer in het binnenland nog wel voorkomen! Bij Terra Nova bijv.
    Maar echt waar wij hebben er op NL bijna nooit last van gehad. Nu maar hopen op veel ijsbergen en walvissen en mooi weer. Deze eerste dag met mooi weer hebben jullie in ieder geval binnen. Fijne tijd nog. En wat heerlijk dat jullie nu weten dat Mike bij de Marine kan blijven! XOXOXO
  2. Martha:
    19 juni 2015
    Ik snap dat je alles zou inleveren voor een gezond hart van je mannen maar dat is niet mogelijk dus geniet maar dubbel en dwars van dit mooie land samen met gerrit.dikke knuffel je zus martha.
  3. Diana:
    Goed bericht, gelukkig.
  4. Nelleke barten krijgsman:
    20 juni 2015
    helaas Hilda wel steekvliegjes, ik denk blackfly
  5. Nelleke barten krijgsman:
    20 juni 2015
    doen we martha thanks xxx
  6. Carmen:
    22 juni 2015
    Fijn bericht! En nu lekker verder vakantievieren!