Newfoundland Rocks

24 juli 2016 - Saint John's, Canada

newfoundland_rocks_square_sticker_3_x_3

Newfoundland wordt ook wel The Rock genoemd maar het is absoluut meer dan alleen maar een rots in de oceaan. Het is een schitterend land met een ruige rots kust waar allerlei kleine baaien in zijn met de meest lieflijke vissersdorpjes. Het binnenland is toendra achtig en de hoogste berg is 814 m. Het klimaat kan op 1 dag verschillen van koud, mistig en regenachtig tot bijna 30 graden en vol op zon. Wat wij vaak hadden was rond de 15 graden en een straal blauwe lucht en dat vind ik toch het prettigst hoor. De mensen die hier wonen zijn de meest vriendelijke mensen die ik ken en het leven is hier gemoedelijk.

Wil je meer weten over Newfoundland dan kun je natuurlijk altijd een berichtje sturen maar ook op deze site van mijn vriendin Hilda van der Lee en haar man Edwin staat een hoop informatie: http://newfoundland.hilwin.nl/PHP/nl/location.php

IMG_0038

We hebben een te gekke vakantie gehad en hebben iedere dag weer genoten van dit schitterende land. Newfoundland heeft echt alles voor een te gekke vakantie want het is:

• een wandelaars paradijs want of je nu, zoals wij, beperkt bent in het aantal kilometers of je wil dagen wandelen dat kan er allemaal
  • Er is een ontelbare hoeveelheid bloemen en je kijkt je ogen uit
  • menig geoloog zou zijn ogen uit kijken naar de aardlagen die hier overal goed zichtbaar zijn en verschillende soorten stenen e.d.
  • vogelaars kunnen uren kijken naar de grote hoeveelheid, vooral kleine, vogels maar ook roofvogels en puffins
  • ook adventures zijn er te vinden zoals zipplines, raften, bergbeklimmen, skiën, surfen, quad rijden etc
  • ook zijn er overal boottochten naar de ijsbergen en walvissen en de mooie kust vanuit zee
  • ook is het een vissers paradijs waar je zalm kunt vangen en kabeljauw en nog veel meer
  • het stikt er van de kleine tot grotere galerijen met kunst van allerlei kunstenaren die daar dan ook volop wonen.
  • kleine musea
  • enz enz

Maar wat ik het meest prettige vind is de rust..............

IMG_0039
De wegen zijn niet best maar er rijd weinig verkeer. De mensen zijn op hun gemak en genieten van het leven. Alle B&B's die wij bezocht hebben worden gerund door mensen die daar plezier in hebben en er alles aan doen om het hun gasten naar de zin te maken. Het zijn trotse mensen en houden van hun tradities die ze dan ook in stand willen houden.