penzance - dartmoor

17 september 2017 - Dartmoor National Park, Verenigd Koninkrijk

Dag 12

Vandaag gaan we de boel weer inpakken en op weg naar Dartmoor. De tent is nog wel nat maar het is gelukkig droog met inpakken. Na het inpakken in het huis lekker ontbeten in de serre en daarna weer op pad.

IMG_0564

Het is wisselvallig weer maar moeten toch een stuk rijden dus dat maakt niet zoveel uit. Onderweg stoppen we nog bij Restormel castle. Een mooi, helemaal rond kasteel waar nog veel van over is gebleven. Je kunt goed zien hoe groot de kamers waren en waar de openhaarden hebben gezeten. Ook kun je met een trap naar de bovenste verdieping en kun je bijna helemaal rond lopen.

IMG_0567 IMG_0570 IMG_0577 IMG_0581 IMG_0587IMG_0588

Daarna vervolgen we onze weg door mooi kleine dorpjes en gaan we opzoek naar de camping die ik had gereserveerd. Deze camping mag is eigenlijk een boerderij die een veld beschikbaar heeft gesteld om te kamperen maar het is heel erg nat en modderig, geen elektra (was ik vergeten te vragen) en ook geen recht stukje voor de auto met tent. We kijken nog even maar het is echt een drap. De eigenares is er niet maar ik laat en briefje achter en mail haar nog even dat we hier helaas niet kunnen blijven. Maar ja dan moet je nog op zoek naar een andere camping. We zien er nog een maar dat is ook niet veel dus we vragen in een pub waar nog een andere camping is. We vinden Langton manor campsite. Ok deze is iets duurder maar we staan op een hard standing=verharde ondergrond en er is een mooi toilet gebouw en we kunnen hier ’s avonds voor 9 pond eten dus we zetten de tent op en gaan daar lekker binnen eten. Toen weer terug naar de camping en voor het eerst deze vakantie heb ik het koud. We kruipen lekker samen met de laptop in bed en kunnen net liggend naar een serie kijken.

IMG_0610