I feelsLOVEnia

23 juni 2018 - Den Helder, Nederland

Wij vonden, zoals jullie wel hebben gemerkt, Slovenié een schitterend land. Het heeft echt voor ieder wat wils. Je kunt er, voor de minder fysieke zoals ons, korte wandelingen maken maar je kunt ook dagen de bergen in. Er zijn mooie valleien en leuke kleine dorpjes. Mooie kerkjes en authentieke gebouwen. Ook mooie grote steden maar die hebben wij bewust vermeden. Ben je sportief en hou je van outdoor dingen dan is dat er ook vol op. van canyoningen tot paragliden.

Wij waren er in juni in de hoop dat het nog niet zo warm en druk zou zijn en dat kwam redelijk uit. Al hebben wij wel ook heel warm weer gehad.

Wij hebben op redelijk grote campings gestaan maar er zijn genoeg kleinere campings, wel vaak voor tenten en weinig stroom. Het systeem van zoek maar een plekje maakt het vaak wat ongeorganiseerd maar daar geven hun blijkbaar de voorkeur aan.

Wat wij erg fijn vonden is het feit dat iedereen engels spreekt, het sloveens is echt geen touw aan vast te knopen. De meeste vonden het ook geen probleem. Vaak werd er ook duits of italiaans gesproken.

Wat ons op viel was dat ze heel goed bezig zijn met afval scheiden. Op alle campings maar ook in winkels en restauranten staan verschillend gekleurde bakken.

We hebben in totaal 4000 km gereden wat ons eigenlijk nog mee viel. Dit is inclusief heen en terug naar Nederland rijden.

De prijzen zijn daar nog steeds lager dan bij ons. We hebben cappuccino gedronken voor 1,20 en ook de benzine is er goedkoop 1,35. De campings zijn heel verschillend. In Ankaran en Bohinj kwam het rond de 35 euro per nacht maar daar waren we toen het net hoogseizoen prijzen waren. In kamp Triglav was het 20 euro.

Onze conclusie is dat Slovenië een perfect vakantie is voor klein en groot en we gaan zeker nog een keer terug want er valt nog veeeeeeeel meer moois te zien

35970733_10156234395020953_3680517927330643968_n

1. Marlies:
    23 juni 2018
    Leuk en interessant om het allemaal te lezen en de foto's zijn schitterend!
  2. Nelleke barten krijgsman:
    23 juni 2018