Koetje ons bed op wielen testen

5 juni 2021 - Den Helder, Nederland

Nu we zo'n beetje alles gedaan hadden was het zover om te gaan testen hoe het is om er mee te kamperen. Inmiddels hebben we de Kangoo omgedoopt tot Koetje=kan-goe engels=koe :-)

We hebben een leuk plekje gevonden, niet ver van Den Helder, in Schagerbrug. Viscamping 't Ananas langs het noord Hollands kanaal.

IMG-20210514-WA0003

Het is mooi weer maar het waait wel pittig. De tent opzetten gaat dan wat onhandig maar het lukt ons toch. De bovenkant vinden we niet goed sluitend op de auto dus daar moeten we toch nog  iets aan doen. Pen en papier waren hiervoor meegenomen dus dat kwam op het lijstje "nog te veranderen".

20210513_153853 het zit prima maar bovenop de auto zit de tent nog niet helemaal goed

De tent staat verder wel goed en alle spullen passen er prima in. Nu was het zover om ons bed om te bouwen en kijken of we via de zijdeur naar binnen konden. We komen er al snel achter dat ook aan het bed nog wat veranderd moet worden. Om het zitje te maken moeten de stoelen iets naar het stuur maar om het bed te maken moeten ze helemaal naar voren. Dit gaat niet zo heel erg handig dus we moeten iets maken aan de plank zodat de stoelen meteen al helemaal naar voren kunnen en we alleen een steun uit hoeven te klappen om het hoofdeind te laten zakken, dus hup op het lijstje. Eerst hebben we het bed in zit stand gezet zodat we vanavond als het afkoelt lekker binnen tv kunnen kijken. Het naar binnen kruipen door de zijdeur gaat prima en we kunnen goed zitten. Helaas blijkt ook de plek waar de tv zit niet erg handig want hij staat erg laag en we kunnen onze benen niet goed kwijt aan de linkerkant. Dit moet dus ook veranderen, inderdaad dat komt weer op het lijstje.

Het is zalig weer en naast de tent kunnen we lekker uit de wind zitten. Op de camping staat ook een molen waar we op uitkijken. De molenaar woont in een caravan op de camping vlak naast de molen en hij laat de molen vandaag draaien. Erg leuk om te zien.

20210513_143007

We eten een lekker meegenomen campinghap macaroni en als het afkoelt kruipen we in ons koetje en kijken een serie die we op een media player hebben staan die we ook ingebouwd hebben. TV kijken kan ook als we wifi hebben.

IMG-20210514-WA0005

Als het slaaptijd is moeten we nog ff wat moeilijk doen om de stoelen goed naar voren te krijgen en de plank naar beneden te doen zodat het bed gemaakt is. De verduisterings gordijnen die ik gemaakt heb werken prima want buiten zie je niet dat het licht brand binnen. We merken dat er van de zijkant wel wat kou van de deuren komt dus daar wil ik nog extra kussentjes tussen maken, lijstje. Het is buiten best wel frisjes maar in de auto merken we daar verder niet echt veel van en we slapen zalig. De volgende dag is het wat bewolkt maar we gaan toch lekker fietsen. Als we 's middags terug zijn is het weer zonnig en gooit ger lekker een hengeltje uit en lees ik lekker een boek op mijn tab.

20210514_161416 20210514_163856

Ook die nacht slapen we lekker en hopen dat het morgenochtend droog is als we de tent in moeten pakken. Helaas moeten we binnen ontbijten en is de tent wel nat geregend maar ja, het testen is goed verlopen en we hebben toch wel een hele lijst van dingen die we nog moeten aanpassen en/of nog mee moeten nemen. Dat gaan we eerst doen en dan gaan we een tweede test overnachting doen.

1. Martha:
    5 juni 2021
    Oh oh toch niet beter een pensionetje boeken 🤣🤣
    Zag er wel mooi uit .
  2. Lilian:
    Leuk om te lezen
  3. Jeany:
    5 juni 2021
    Toch nog een beetje werk aan de winkel.
    Maar dan ...heb je ook wat...
  4. Marlies:
    6 juni 2021
    Ziet er leuk uit hoor, gezellig!
  5. Loes Gerringa:
    7 juni 2021
    Het ziet er grandioos uit!