Tentje wissel

20 mei 2021 - Den Helder, Nederland

ok de tent dus. Hier volgt een klein verhaal over tenten kopen en verkopen. Sla gerust over als je het onzin vindt.

Aan onze oude Honda crv hadden we een Obelink Trinity tent. Dit was al een oudje, had nog een losse bodem en 1 stang was kapot.
Dus we hadden een nieuwe gekocht.

FB_IMG_1618382120770

Maar omdat we bij de oude crv een deur hadden die van links naar rechts open ging en in de nieuwe crv een klep die omhoog gaat hebben we dit tentje weer verkocht en een andere tent gekocht waar de achterklep in een apart deel omhoog gaat en niet in het zit gedeelte (Obelink portellone). Maaaaaar nu dachten we dat we deze ook wel konden gebruiken voor de Kangoo maar toe we alles opgezet hadden vonden we dit toch veelste lang worden, bijna 9 meter.

20210417_12092920210417_121352 wel erg lang, nog geprobeerd de achterklep toch in de voortent te zetten maar dat is het ook niet

We hadden de oude Trinity tent nog op zolder leggen en die hebben we toen maar geprobeerd.

20210418_105953 het oudje waar al wat modificaties aan zaten en de stang bovenop is gebroken.

Dat past toch veel beter dus toen hebben we die nieuwe Trinity tent weer verkocht en een nieuwe Trinity Heavy Duty gekocht, dit is dezelfde tent als de gewone trinity maar met een vaste bodem. Lang leve Marktplaats :-)

Op een mooie dag zijn we weer naar donkere duinen gereden en hebben we het tentje achter de kangoo gezet. Dit ging goed maar toch sluit de tent niet lekker aan aan de auto.

20210427_125826

Alles weer ingepakt en thuis maar weer eens het internet op gedoken. In een facebook groep voor mini campers zag ik dat veel de tent aan de zijkant van de Kangoo zetten en dan door de zij schuifdeur de auto in gaan. Dus de volgende mooi dag alle spullen weer in de Kangoo en op naar donkere duinen. Daar hebben we de tent aan de zijkant gezet en dat past inderdaad wel beter.

20210501_13065020210501_13080420210501_130958

MAAR nu moeten we dus door de zijdeur naar binnen kruipen. Hoe dit gaat kunnen jullie lezen in het volgende verhaal.

1. Martha:
    20 mei 2021
    Maakt niet uit door welke deur als je maar binnen kan 🤣🤣🤣
  2. Nelleke:
    27 mei 2021