Laatste stukje Oregon Coast

26 juni 2023 - Newport, Oregon, Verenigde Staten

Zondag 25 juni

Vannacht lekker geslapen op de boot. Wel heel eigenaardige voorwerpen voor een B&B hihi. Daarna een zalige ontbijt gehad van de gastvrouw en wat gekletst met de andere gasten.

g_ger (1)g_nel_ontbijt (1)g_nel_ontbijt (2)

Vandaag doen we nog een stuk kust maar we stoppen niet meer overal. We rijden eerst naar Sea Lion Cave, een plek waar zeeleeuwen verblijven. Op de rotsen maar ook in een grot. Er is daar een mooi pad dat naar 2 uitkijkpunten gaat. Ook is er een lift gemaakt die ons naar de bodem van de grot brengt. Daar beneden kun je via een gat in de want kijken in de grot waar de zeeleeuwen zitten. Een prachtig gezicht want je verstoort de beesten niet en je ziet echt natuurlijk gedrag. Op een rots in het midden zit een groot mannetje met zijn harem. Af en toe komt hij even in actie maar meestal ligt hij lekker ter rusten. Op verhogingen in de wand liggen ook zeeleeuwen en in het water is het jongere spul aan het spelen en schijn gevechten aan het uitvoeren. We blijven daar een hele tijd kijken want het is zo leuk om te zien. Ik heb mijn verrekijker mee dus kan ze goed van dichtbij bekijken.

SAM_4496g_nel_sealion cave (1)g_nel_sealion cave (2)g_nel_sealion cave (3)

g_nel_sealion cave (9)g_nel_sealion cave (10)g_nel_sealion cave (7)SAM_4501SAM_4507

Verder is er nog een soort hal met informatie over de zeeleeuwen en een trap omhoog waar je de vuurtoren goed kunt zien en nestelende aalscholvers.

g_nel_sealion cave (17)SAM_4516g_ger (6)

Ger gaat vast richting de lift maar ik kijk nog even naar de zeeleeuwen, tot ik het wat koud krijg en ook omhoog ga. Boven nog even naar het uitkijkpunt gelopen waar een stuk of 80 zeeleeuwen beneden op de rotsen liggen. Prachtig gezicht.

g_ger (9)SAM_4521SAM_4523 zie ook filmpjes

In het winkeltje nog een t-shirt gekocht en daarna weer de auto in. Ons volgende punt is Sandland adventures waar je in een grote buggy door de duinen kunt. We informeren of er nog plek is voor 1 persoon. Ger durft niet ivm zijn ICD, dat snap ik. Eerst denk ik, ik ga ook niet want het duurt een uur maar het lijkt me wel leuk en Ger zegt dat ik moet gaan. Toch maar een kaartje gekocht, prijs viel mee. 20 dollar voor een uur. We moesten nog even wachten dus toen zijn we een stukje verder gaan kijken of we de duinen al zagen.

g_nel_onderweg (3)g_nel_sand buggy (6)

Toen weer terug gereden en mijn jas aan gedaan want het windje is wat frisjes. Toen vertrok de buggy, eerst een deel over de weg en toen de duinen in. Eerst nog tussen bosjes met bloeiende gele brem. Daarna de echte duinen in. Wat een apart gezicht die golvende zand vlaktes. Daarna een stuk over het strand geracet en down hill terug naar de weg. Was weer een fantastische ervaring.

SAM_4533SAM_4531SAM_4532g_nel_sand buggy (2)g_nel_sand buggy (9)g_nel_sand buggy (10)g_nel_sand buggy (12)g_nel_sand buggy (27)g_nel_sand buggy (25)g_nel_sand buggy (19)g_nel_sand buggy (18)

Toen besloten we terug te rijden want we hebben de kust nu wel gezien. Het was nog wat vroeg maar we besloten maar vroeg te gaan eten en daarna gezellig naar de boot. Na een lekkere maaltijd terug naar de boot en daar werden we weer uitgenodigd om wat te drinken. Inmiddels zijn er weer nieuwe gasten bij gekomen en ff een drankje wordt best lang zitten kletsen. Ook Paige en haar man (eigenaren van de boot) komen er bij zitten. Zo leuk. Uit eindelijk maar weer naar onze hut gegaan om lekker op bed uit te zoeken hoe we morgen gaan rijden. Zal ook weer een deel kust worden en daarna het binnenland in. We hebben een heel leuk verblijf gehad op deze prachtige boot en zijn vriendelijke eigenaren.

20230625_170637g_ger (10)

1. Carmen Blaauboer:
    26 juni 2023
    Geweldig, die robben in die grot. Jullie zien en beleven echt bijzondere dingen.
  2. Joke laagland/krijgsman:
    26 juni 2023
    Wat een belevenissen weer geweldig 👍😃 en die blauwe zeehond voor mij mee genomen toch 😜
  3. Nelleke:
    26 juni 2023
    Sorry joke, past net niet in de koffer
  4. Jeany:
    26 juni 2023
    Mooie dag weer zo. Wel leuk die zeeleeuwen.
    Die buggie was ook tof hoor...gaan met die banaan...🤗😙
  5. Nelleke barten krijgsman:
    Ja genieten
  6. Bakkertje M.:
    26 juni 2023
    Ik had gehoopt nu eindelijk eens in je koffertje te passen maar helaas weer niet gelukt:(
    Wat een mooie dingen en dieren hebben jullie weer gezien en meegemaakt en de reis is nog niet ten einde, we genieten graag nog even mee.
  7. Martha:
    27 juni 2023
    wat een mooie foto,s weer .
    en heerlijk om je verhaal steeds te lezen.
    als je klein leuk beeldje vind van zeehondje mag je meenemen bet word geregeld.
  8. Nelleke:
    27 juni 2023
    Te laat martha zijn nu niet meer bij de kust