Rijdag naar laatste accommodatie

6 juli 2023 - Ashford, Washington, Verenigde Staten

Woensdag 5 juli

Dit wordt een kort verhaaltje. Vanmorgen toch maar het bakkie yoghurt met muesli en een bak koffie genomen en uitgecheckt. We zouden de scenic byway richting mount rainier nemen maar de brand is nog lang niet geblust😢.

20230705_093658

Gelukkig ligt de snelweg aan deze kant dus die nemen we maar. Mooie weg en kunnen lekker doorrijden.

Net voor Portland zien we de grote M daar nemen we een cappuccino en een eggmuffin.

20230705_102958

Daarna gaan we van de snelweg af en vinden een weg die langs een viewpoint dat uit kijkt op mounth st. Helens, de vulkaan die in 1980 uitgebarsten is, en dan door gaat naar mounth rainier.  We komen langs een bezoekerscentrum en gaan even kijken of ze een kaart hebben van het gebied.

20230705_121014

Op de kaart buiten zien we een sticker met road closed. Dus maar even binnen vragen. Ja hoor, afgesloten omdat er een landslide=aardverschuiving is geweest. Dus moeten we via een andere weg terug naar de snelweg. Bij de volgende afslag zou je de berg kunnen zien, het uitkijkpunt daar is ook dicht. We zien vaag wel iets in de wolken maar houden het dan voor gezien.

20230705_112957

Op naar de lodge. De weg is weer mooi en een paar uur later zijn we er.

20230705_18321620230705_16550120230705_164527

Ik breng alle zooi die we hebben naar boven want de koffers moeten morgenavond weer ingepakt worden. Als eerste kijk ik of er een douche is en gelukkig die is er.

20230705_164608

We zien op Google map dat er op loop afstand een restaurant is dus daar lopen we naar toe. Ik hoop weer iets met mes en vork te kunnen eten maar als we het menu krijgen zegt het meisje dit, dit dit en dit hebben we niet. Dus ik vraag wat heb je dan wel, nou je snapt het al burger en soep. Ok dan gaan we verder. Bij ons hotel even gekeken op de menu's die ze van verschillende tentjes heeft en bij 1 zien we steak staan dus hup daar naar toe. Steak wednesday is het dus dat klinkt goed...... niet dus. Na 4th of july geen levering gehad. Dus toch maar aan de burger. Toen weer terug naar de lodge want we willen lekker douche. Eerst vraag ik aan de balie hoelaat we kunnen ontbijten. Raad eens wat die mevrouw zegt...... we hebben geen ontbijt meer sinds september grrrrrr. Ik heb nog nooit een vakantie gehad waar ik zo slecht en soms helemaal niet kon eten. Boos loop ik naar de kamer. Eerst maar een tijdje onder de douche en morgen gaan we wel weer op zoek naar een tent die ontbijt heeft. En hopelijk is mount Rainier uit de wolken

20230705_181936

1. Martha:
    6 juli 2023
    Nou naar dat land zou ik niet meer gaan hoor.
    De natuur is misschien mooi maar de rest valt tegen .
    Kom maar weer lekker naar Nederland dan🧡🧡
  2. Nelleke barten krijgsman:
    6 juli 2023
    Nou dat is wel een harde conclusie. Ze hebben hier ook erg last van personeels tekort. Sneeuw, brand en aardverschuivingen kun je niets aan doen. Oregon is wat minder toeristisch dan de andere delen waar we geweest zijn.
    Vrijdag vliegen we weer naar huis
  3. Joke Laagland:
    6 juli 2023
    een ook geen bakker op de hoek 😀maar wel lekker gedoucht hoop ik
    en morgen weer beter🍀
  4. Nelleke barten krijgsman:
    6 juli 2023
    Als het goed is kunnen we verderop ontbijten. Douche was zalig, wat kun je dat missen hé.