Oregon Coast deel 2

25 juni 2023 - Newport, Oregon, Verenigde Staten

Zaterdag 24 juni

Vanmorgen hebben we het ontbijt maar overgeslagen en zijn we op tijd vertrokken. Om half 9 waren we al op pad met een cappuccino van de Starbuck.

g_ger (1)

Het weer is een heel stuk beter dan gisteren en redelijk goed zicht dus zijn we eerst maar nog een keer naar Ecola state park gereden. Daar was het nu lekker rustig en was de kust veel beter zichtbaar. We hebben daar een tijdje staan kijken en ik zag zelfs een blow van een walvis. Kon niet zien wat voor een maar denk een bultrug.

g_nel (4)g_nel (5)g_nel (7)g_nel (9)g_nel (15)

Het is zalig weer en vandaag rijden we het tweede deel van de kust van Seaside tot Newport.

Oregon-map

Rond 11 uur begonnen de buikjes toch wel te knorren en hebben we iets opgezocht waar ze nog ontbijt serveren. Op eens zie ik iets blauws en ja hoor daar kunnen we lekker ontbijten. Wat een geinige tent Grumpy heet het naar de dwerg. Een hele waslijst waaruit we kunnen kiezen en de koffie wordt steeds bijgevuld. We eten lekker een omelet en roer ei en daarna gaan we weer op pad.

g_nel (21)g_nel (20)g_nel (19)

De weg langs de kust is echt schitterend. Af en toe rijden we door wat drukke kustplaatsjes maar over het algemeen is het lekker rustig. De lucht is blauw en het water ook. Overal zien we roofvogels en watervogels. Echt prachtig. Bij Cape Meares gaan we even naar een uitkijkpunt en daar staat een mevrouw van de een vogelstichting. Ze verteld ons dat het geluid dat we horen van Peregrine falcons is. Dit zijn dus slecht valken. Het is een mannetje en een vrouwtje met 2 jongen die elkaar constant achterna zitten en luid roepen naar elkaar. Prachtig om te zien hoe ze langs de rotsen scheren en ook zien we er een een duikvlucht maken. Ernstig moeilijk om op de foto te krijgen of te filmen maar we hebben het geprobeerd.

SAM_4468SAM_4471SAM_4467SAM_4469

We komen ook langs 3 rotspunten in het water waar een gat in zit en nog meer hele mooie plekjes. Ik laat de foto's voor zich zelf spreken.

g_nel (29)g_nel (27)SAM_4481g_nel (18)SAM_4493g_nel (39)g_nel (33)

Bij een van de afslagen die we inrijden is het stijl naar beneden en best druk maar we vinden nog een parkeerplekje. Maar dan zien we auto's de afslag naar het strand in rijden. Wat blijkt, je mag daar met je auto het strand op rijden. Dat hebben dan ook een boel mensen gedaan en die zitten rond hun auto met een kampvuurtje. Heel apart gezicht.

SAM_4485g_nel (31)

Wij gaan dit maar niet doen met ons jeepje dus we gaan weer terug naar de auto. Daar is het een drukte van jewelste want de, voornamelijk hele grote, auto's willen weer terug rijden maar ook komen er auto's naar beneden en er kunnen echt niet 2 auto's elkaar passeren. Wij duiken achter zo'n groot bakbeest omhoog in de hoop dat we geen tegenliggers krijgen. Gelukkig komt er niet dus we kunnen weer verder met onze tocht. Vlak voor Newport is nog een plek die heet Devils Punch Bowl dit is een gat in de rotsen met twee openingen naar zee waar met hoog water het water in raast. Het is nu laag water en glad zeetje dus is het rustig in het gat.

g_nel (38)g_nel (37)g_nel (39)

Dan komen we in Newport aan en gaan we opzoek naar de boot waar we 2 nachten op verblijven. Het was een prachtige dag en als kers op de taart is dit dan ons verblijf voor de komende twee nachten.  Dit is nu een echte B&B, we worden opgewacht door de eigenaren. Die zegt ons waar onze hut is en nodigen ons uit voor een drankje want het is happy hour. Onze hut heeft een prachtig uitzicht over de jachthaven. We zetten onze spullen op de kamer en gaan dan naar beneden om iets te drinken. Ook de andere gasten zitten daar en we stellen ons even voor. De eigenaren gaan na happy hour naar boven waar ze wonen en wij gaan even de boot verkennen. Wat een schitterende boot. We gaan even in de kamer voor op zitten waar je aan alle kanten ramen hebt en een prachtig uitzicht op de brug. Wat zijn we toch mazzelaars dat we dit allemaal nog kunnen doen. We genieten van iedere dag.

g_nel (42)g_nel (44)g_nel (1)g_nel (2)g_nel (47)g_nel (46)g_nel (48)g_nel (45)g_ger (8)g_nel (3)

1. Bakkertje M.:
    25 juni 2023
    Wat een mooie belevenissen Nel en Ger geniet niet met mate maar volop:)
  2. Nelleke:
    Doen we zeker matty💋
  3. Joke laagland/krijgsman:
    25 juni 2023
    wat geweldig weer een dat gat is ook wel bijzonder lekker verder genieten x x groetjes uit heet Hoorn
  4. Jacqueline Smits:
    Prachtige foto,s nel.
    En als ik al dat mooie water zie zou ik graag een duik willen nemen 🤣🤣
    Want ik smelt hier inmiddels 🙃🙃🙃
    Maar geniet nog maar lekker verder
  5. Harriet:
    Prachtig!
  6. Marlies:
    26 juni 2023
    Dag Nelleke en Ger, wat een prachtige reis maken jullie. Echt mooi, de foto’s en de verhalen. Heel veel plezier nog en hartelijke groetjes
  7. Nelleke barten krijgsman:
    27 juni 2023
    Bedankt marlies, leuk dat je weer mee reist
  8. Nelleke barten krijgsman:
    18 september 2023
    Hoi marlies, gaat het goed met je? Hoop het💋
  9. Jessica Weijers:
    26 juni 2023
    Top dat jullie zo genieten en het is prachtig. Veel plezier op die leuke slaap plek 🤩
  10. Carmen Blaauboer:
    26 juni 2023
    Superleuke B&B, of eigenlijk BB&B (boat, bed & breakfast).
  11. Nelleke barten krijgsman:
    27 juni 2023
    Hihi zeker. Was zo leuk
  12. Nelleke:
    26 juni 2023
    Bedankt marlies, zat al te wachten op een reactie van je 💋
  13. Lilian:
    29 juni 2023