Dag 10 Terug naar de Bergen

14 juni 2018 - Varpolje, Slovenië

Wat een belabberde nacht. Na de erge storm uiteindelijk wel in slaap gevallen maar ja echt lekker slaap je niet. Om 4 uur weer wakker want de onweer leek terug te komen. Nog maar wat spullen in de auto gepropt mocht het weer zo gaan stormen maar uiteindelijk was dat niet het geval. Nog even in slaap gevallen maar om uur of 7 al weer wakker. Eerst alle zooi uit de hoeken en gaten van de auto halen en vervolgens weer op de juiste plekken gedaan. We wilde wachten met de tent en eerst gaan ontbijten maar dat hebben we maar niet gedaan want het werd weer donker. Dus eerst maar de natte tent in de wind in de tas gepropt en daarna maar gaan ontbijten. We nemen een lekkere omelet en wat te drinken en dan maar weer op pad.

SAM_1611 SAM_1612

We gaan eerst langs Lipica waar de paarden worden gefokt waar Slovenië om bekend schijnt te zijn. Je kunt ook naar de stallen maar we nemen alleen even wat foto’s van de paarden in de wei. Deze paarden worden donker geboren en zijn na een jaar of 5 wit. Mooie dieren hoor en de kleintjes huppelen ook door de wei.

SAM_1624 SAM_1614 SAM_1615 SAM_1618 SAM_1621 SAM_1622

Daarna gaan we naar een grot. Helaas zien we staan dat die grot 500 traptreden heeft en een waarschuwing voor mensen met hartproblemen dus dat gaan we maar niet doen. We nemen alleen even een kijkje bij het uitkijkpunt waar je het deel ziet dat is ingestort en je de ingang van de grot nog kunt zien. Na de instorting loopt de grot verder door de bergen.

SAM_1625 SAM_1628 SAM_1627

We zien het stel van gisteren nog die gaan met de tour van 12 uur. We wensen hun veel plezier en na een bakkie stappen we weer in de auto. Eerst hadden we nog het idee om naar Ljubljana te gaan maar we zijn moe en hebben weinig puf dus rijden we door de regen en onweer naar de camping. De omgeving is erg mooi met aan alle kanten bergen maar helaas alles in de wolken. Op de camping horen we dat er hele groepen met camper van de Camper Club Nederland komen, een stuk of 20 maar gelukkig staan die op een gereserveerd deel van de camping. Het lijkt wel  dat TV programma. Wij zoeken een mooi plekje op dat uitzicht heeft op een riviertje dat vol met vissen zit en om ons heen horen we een hele hoop vogeltjes.

SAM_1632 SAM_1633 SAM_1634

Ook hier staan erg veel Nederlanders maar ja het is niet anders. We gaan nog even wat drinken op het terras. Het was ff lekker maar dan komen de wolken alweer opzetten. We gaan terug naar de tent en eten binnen onze zelf gemaakte hap. We hebben codes voor de wifi maar de laptop vertikt het te doen dus nu eerst maar het dag verslag in word getypt, de volgers zullen weer even moeten wachten.

1. Joke laagland/krijgsman:
    14 juni 2018
    Jammer dat het weer je tegen zit maar weer leuk om je verhaal te lezen
  2. Martha:
    14 juni 2018
    Jammer van het weer maar wel avontuurlijke dingen.
    wij zijn ook bij die paarden geweest.
    erg mooi hoor en ook de foto,s
    Het is net of we mee reizen alleen hadden wij geen last van het slechte weer 😁😁