Dag 16 Dan maar de lucht in

19 juni 2018 - Bohinj, Slovenië

Vannacht weer lekker geslapen. Voor de zekerheid maar de wekker gezet maar dat was natuurlijk niet nodig want we waren weer vroeg wakker. Het was al lekker zonnig dus eerst even een ontbijtje en dan het badpak aan en een duik in het meer, zo lekker. Langs de kant zit het vol kleine visjes die steeds voor je voeten weg schieten. Toen was het tijd om me aan te kleden voor het paragliden. Het is schitterend weer, volblauwe lucht dus ik doe geen lange broek aan maar wel een vestje. We zitten op tijd bij de receptie en rond 10 voor 10 komt het busje aangereden. Meteen is er een vrolijk onthaal en ik voel me gelijk op mijn gemak. Mijn piloot heet Ambroz en is (zoals ik later hoorde) een ambitieuze jonge man van 26 die 2 jaar geleden zijn eigen paraglid zaak heeft opgericht nadat hij jaren voor een hotel had gevlogen. We stappen gauw in het busje want we moeten de kabelbaan van 10 uur halen. Ger blijft met de chauffeur in het busje want die gaat naar het punt waar in ga landen.

SAM_2011 SAM_2012 SAM_2020 SAM_2031

We kunnen nog net met alle spullen in de gondel want die zit tjokkie vol. Boven lopen we naar de stoeltjes lift en op ruim 1500 meter lopen we naar het punt waar we gisteren de paragliders zagen vertrekken. Er is alleen iets meer wind en Ambroz en Harlam (is andere paraglider) besluiten dat we een punt lager moeten nemen. Dus via een smal pad langs de berg en een stuk ijs naar beneden. Dit punt is veel steiler dus hoeven we minder te lopen om op te steigen maar het staat ook niet zo heel erg stevig. Met het stoelgedeelte op mijn rug moet ik voor hem gaan staan en dan word ik vastgekoppeld. Ambroz trekt de touwen aan en dan gaan we al bijna. De steen waar ik op sta springt weg en ik dacht ik ga vallen maar toen hingen we al in de lucht. Het zitje even aantrekken en dan heb je me daar toch een uitzicht ongelofelijk. Je hoort alleen de wind om je heen en het voelt mega relaxing. Omdat het zulk mooi weer is kan ik de hele bergwand in de verte zien liggen met als hoogste top de Triglav. Ver onder me het meer van Bohinji en in de diepte zie ik de camping liggen. Ambroz vraagt hoe het gaat want als het niet gaat gaan we sneller naar beneden. Nou daar hoefde hij zich niet druk om te maken. We maken een mooi lange vlucht en keren nog even om om te kijken of Harlam ook los is. Die zit hoog boven ons dus langzaam aan moeten we toch het dal in.

IMG-20180619-WA0002 IMG-20180619-WA0001

Ik krijg uitleg over het landen en hij vraagt wil je de langzame manier of de acrobatische. Ach we doen nu toch al gek dus doe de laatste maar. Nou dat heb ik geweten. We beginnen in rondjes te draaien en dat gaat steeds sneller. Iets wat raar in de buik maar echt machtig om te doen. Daarna zetten we de landing in en keurig zetten we de voeten aan de grond en is het alweer over. Ger staat te filmen en foto's te maken en Ambroz heeft tijdens de vlucht nog foto's gemaakt die hij naar me opstuurd.

SAM_2037 SAM_2040 SAM_2052

Wat gaaf om te doen zeg, geen tel spijt van gehad. Ik geef Ambroz nog even een knuffel en we gaan samen op de foto. We moeten wachten op Harlam want we gaan met z'n alle weer terug naar de camping.

SAM_2064 mocht je in de buurt zijn, ik zeg doen

Nog helemaal onder de indruk gaan we naar de tent maar het is inmiddels zo warm geworden dat we besluiten op het terras iets te gaan drinken en dan met een bootje naar het volgende dorp te varen, heeft ger ook zijn uitje zegt hij hihi. We zitten lekker beschut in het bootje en een beetje wind.

SAM_2065 SAM_2068 SAM_2069 SAM_2070

In het dorpje eten we wat en dan varen we terug. Helaas wind mee dus snik heet in dat ding. Gauw naar de tent en het badpak aan. Water is 16 graden maar heerlijk verkoelend. De rest van de middag doen we niet veel. Vanavond maar een patatje halen en langzaam beginnen met inpakken want morgen gaan we alweer naar onze laatste verblijf plek. Ik heb op internet iets leuks gevonden namelijk een piertent, ik wilde eigenlijk een boomhut bespreken want die hebben ze ook maar dat is wel heel erg duur. Het is in het dorp Bled waar we nog naar de Vintage gorge willen maar die schijnt afgesloten te zijn omdat ze de weg aan het repareren zijn. Nou ja, we zien wel weer morgen. Straks lekker dromen van mijn vlucht denk ik

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Lilian:
    19 juni 2018
    Gaaf weer om te lezen, wat een, mooi land. Volgens mij heb ik het ook bij drie op reis wel eens gezien, of hij een EK special toen we nog mee deden!
  2. Martha:
    19 juni 2018
    Geweldig nel knap dat je het durfde .
    Weer paar mooie fotos erbij ook .
  3. Jessica Weijers:
    19 juni 2018
    He bikkel, goed gedaan enne nu klaar voor meer uitdagingen 😂😂
  4. Nelleke barten krijgsman:
    19 juni 2018
    Canyoning lijkt me leuk maar dat pakkie dat je aan moet hihihihi
  5. Joke laagland/krijgsman:
    Geweldig wat een verhaal
  6. Tijmentje:
    19 juni 2018
    Wauw wat een toffe belevenis heb je gehad en uit het bericht klinkt de pret door. Fijne tijd nog !!!!!!!!!!!!!
  7. Nelleke barten krijgsman:
    Bedankt
  8. Marlies:
    19 juni 2018
    Geweldig Nelleke, dat je dat durfde....ik vind het heldhaftig!
  9. Bob Krom:
    20 juni 2018
    Toppie dat je genoten hebt van de vlucht, kanjer. Het bevalt jullie geweldig zoals ik lees.
    Nog veel plezier.
  10. Nelleke barten krijgsman:
    20 juni 2018
    nee bobo niets aan hihi xxx