Dag 11 Door bergen en dalen

14 juni 2018 - Varpolje, Slovenië

Gisterenavond nog getracht Flikken Maastricht te kijken. 1 aflevering is net aan gelukt want we waren erg moe en het geluid moest hard door de regen. Lekker geslapen en weer vroeg wakker. Na het ontbijt op pad. We gaan de Panoramic Road rijden. We rijden eerst door het dal waar de camping in ligt naar het dorp waar de weg begint. Dit deel doet meer denken aan Oostenrijk waar ook bijna zijn dus dat is niet zo gek. De weg naar het dorp is al een erg mooie weg langs een woest stromende rivier en tussen de berghellingen.

SAM_1635

Dan gaan we eerst naar een vallei die naast de weg loopt de Logar vallei een schitterend dal met groene velden omringd door bergen. Aan het eind van de weg is een pad van ongeveer 10 minuten naar een hoge waterval.

SAM_1636 - kopie SAM_1638 - kopie SAM_1640 - kopie SAM_1641 - kopie door december storm veel bomen gesneuveld

SAM_1642 - kopie

Het pad is goed te doen maar loopt wel redelijk stijl omhoog dus wij doen er 20 minuten over. De waterval is 90 meter hoog en valt via een harder stuk steen in het dal. Het is een mooi gezicht en we nemen natuurlijk weer wat foto's.

SAM_1645 - kopie SAM_1646 - kopie SAM_1653 - kopie SAM_1654 - kopie SAM_1656 - kopie SAM_1659 - kopie

Dan lopen we weer naar beneden en rijden de weg weer terug. Nu beginnen we aan de mooie weg en inderdaad erg mooi. De weg is een soort thema weg en gaat over een jongetje en een draak. Bij het eerste punt zien we de draak in zijn grot maar verder is het voor ons gewoon een mooie weg.

SAM_1657 - kopie

We rijden langs wat uitzichtpunten die genoemd staan op de kaart en op een gegeven moment komen we bij de grens met Oostenrijk.

SAM_1660 - kopie

Oh wat grappig we gaan door Oostenrijk, zeggen we nog tegen elkaar. De weg blijft prachtig en we komen bij een heel mooi uitkijkpunt.

SAM_1661 - kopie

Alleen kunnen we op de kaart niet goed vinden waar we nu zijn want we hadden allang wat andere punten tegen moeten komen. Toen we een duits naambordje van een dorp zagen hadden we toch zoiets van "geloof dat we niet goed zitten". En inderdaad na nog eens goed op de kaart te hebben gekeken hadden we helemaal Oostenrijk niet in moeten gaan.

SAM_1665 - kopie SAM_1671 - kopie

Affijn de weg maar weer terug gereden en gekeken waar we nu verkeerd waren gegaan. Geen excuus natuurlijk maar het was een onduidelijk punt :-). We zijn nog naar 2 uitkijkpunten gegaan maar die vonden we eigenlijk minder mooi dan die in Oostenrijk hihi.

SAM_1680 - kopie SAM_1682 - kopie hier zijn we dus met de bocht mee naar links gegaan

Op de terugweg nog even gestopt bij the Needle, een mooie rotspunt vlak bij een bakkie doen dus nog maar even gestopt.

SAM_1688 - kopie SAM_1695 SAM_1692

Toen ff boodschappen gedaan en terug naar de camping. Het weer viel vandaag reuze mee, het was niet warm en heel af en toe wat druppels maar verder prima weer. Na het eten even bij de receptie gevraagd om een vuurkorf die je daar kunt lenen en we kopen een kruiwagen hout. Het is droog en ziet er goed uit dus Ger stookt het vuur op en ik zit net aan tafel om mijn blog te schrijven als het weer begint te druppelen. Helaas de boel moet weer naar binnen en ik kijk vanachter het raam naar het vuurtje dat langzaam uit gaat. Jammer maar helaas. Morgen weer een dag.

SAM_1705 SAM_1707

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Martha:
    14 juni 2018
    Had je flikken maastricht opgenomen ?
    En weer een mooie reportage 👍👍❤
  2. Marlies:
    15 juni 2018
    Prachtige foto's, byzonder: the needle!