Dag 18 bye bye Slovenia

21 juni 2018 - Mittenwald, Duitsland

Gisteren avond lekker gegeten bij het zwembad en daarna nog even uitbuiken bij het kampvuurtje.

SAM_2143 - kopie SAM_2145 - kopie SAM_2156 - kopie

Toen terug naar de tent, inmiddels was het donker dus alle buitenlampjes waren aan. Heel leuk gezicht overal onder en boven je lichtjes. Gelukkig geen muggen dus we konden lekker voor de tent zitten.

SAM_2160 - kopie SAM_2164 - kopie SAM_2165 SAM_2166 SAM_2173

Toen lekker snurken bij het geluid van de waterval vlak bij de tent. Zalig geslapen en de volgende morgen een uitgebreid ontbijt buffet.

SAM_2174 SAM_2175 SAM_2177 SAM_2178

Toen was het toch echt tijd om het eerste deel op weg naar huis te gaan rijden. We hebben een B&B in Mittenwald en we rijden niet over de snelweg maar via Kitzbuhl. Niet razend over de snelweg maar een prachtige weg door de bergen en dalen. Als snel zijn we Slovenie uit (snik snik) en rijden we Oostenrijk in.

SAM_2182 SAM_2184 SAM_2186

Onderweg nog even gestopt om Kaiser smarre te eten en weer verder.

SAM_2187 SAM_2188 ger kon er geen genoeg van krijgen dus restaurant met trap

Het was vanmorgen al warm maar de temperatuur loopt op naar 35 graden pffffffff. Het laatste stuk vanaf Innsbruck moeten we toch over de snelweg en wordt het al drukker. We moeten nog even tanken en dan is het nog 20 kilometer naar Gasthaus Bavaria maar helaas we moeten een pas over en voor ons rijden vrachtwagens die niet hard gaan en we kunnen er niet langs dus moeten in ons 1 naar boven. Tjonge tjonge wat een tempo. In de verte wordt het rond de bergtoppen gevaarlijk donker en we zijn net op tijd in het gasthaus want dan breekt de bui los.

SAM_2195 SAM_2198 SAM_2208 SAM_2228

We staan op ons balkonnetje (bovenste verdieping weer trappen op) maar het onweert en het begint keihard te regenen. We doen gauw de deur dicht en dan klinkt er getik hagels dus.

SAM_2202 SAM_2203

We wachten tot de bui over is en willen het stadje in gaan als we opeens zien dat er water onder de buitendeur doorkomt stromen. Gauw de eigenaar geroepen en die komt met dweil en emmer. Daarna toch maar het dorpje in gelopen, het dreigt nog wel maar het is droog. Het stadscentrum is een oud deel waar heel veel beschilderde huizen staan. Echt heel mooi gedaan en zelfs de kerk is beschilderd.

SAM_2209 SAM_2211 SAM_2213 SAM_2214 SAM_2216 SAM_2218 SAM_2220 SAM_2227

We drinken nog wat op een terrasje als het weer begint te regenen en tussen de buien door naar een restaurantje om wat te eten. Inmiddels is het droog en gaan we naar onze kamer. we hebben een mooi uitzicht op de bergen kunnen we nu zien. Straks maar weer snurken en dan morgen, als alles mee zit, naar huis.

1. Bob Krom:
    21 juni 2018
    Was weer een gezllig en leuk verslag. Rustig aan naar het Helderse. Bedankt voor de verhalen.
    Wel thuis.
  2. Martha:
    21 juni 2018
    Oke goede thuis reis morgen en bedankt voor je reisverhalen. ❤❤
  3. Nelleke barten krijgsman:
    21 juni 2018
    Jullie bedsnkt voor het volgen
  4. Marlies:
    22 juni 2018
    De laatste mooie sfeerbeelden....goede reis naar huis en tot snel!