Dag 4 Door de bergen

7 juni 2018 - Soča, Slovenië

Vanmorgen was het niet echt zonnig maar we waren dan ook weer erg vroeg wakker. Later kwam af en toe het zonnetje wel maar de temperatuur is goed. Na het gebakken eitje gingen we op weg naar de Vrsic pas. Dit is een weg met 50 haarspeld bochten en gaat naar een hoogte van 1611 m. Het is een mooie weg en overal zie je de gele trosjes bloemen van de gouden regen.

SAM_1229

De auto kan het gelukkig goed aan en na de nodige bochten komen we boven op de berg. Hier ligt nog een deel sneeuw dus natuurlijk moeten we ff naar de sneeuw lopen voor een selfie.

SAM_1231 SAM_1237 SAM_1239 SAM_1245

De wind is hier boven frisjes dus we gaan binnen een bakkie doen. Daarna gaan we de rest van de bochten naar beneden op weg naar Kranjska Gora. Dit is meer een wintersport dorp maar ze zijn hard bezig de straten te vernieuwen dus het is een beetje een zooitje in het dorp. Met een cola, ijsje en folders zoeken we iets in de buurt en we vinden een wandeling naar de waterval van Pericnik. Weer een prachtige weg en bij de wandeling is een parkeerterrein 3 euro voor 2 uur dus dat valt mee. De wandeling is ongeveer 10 minuten maar als we naar het pad lopen zien we de waterval al. Zo die hebben we gezien zegt Ger hihi echt niet.

SAM_1246 SAM_1249 SAM_1248

We gaan het pad op dat tussen de bomen omhoog gaat. Behoorlijk stuk omhoog en grote stappen maar tussen de bomen door zie je steeds de waterval dus je weet dat het niet ver is. Bij de waterval aangekomen is het echt wel de moeite waard. Het is een mooie hoge waterval en door het zonnetje ontstaat er een regenboog. Er hangt een mist van regen maar dat is wel lekker fris na de klim.

SAM_1252 SAM_1254

We lopen aan de andere kant van de waterval terug naar beneden en gaan lekker iets fris drinken. Weer de folders erbij en Ger zie de bergweg naar de Mangart. Deze gaat naar een hoogte van 2677 m. Eerst gaan we weer terug door Kranjska Gora en dan weer een stukje door Italie.

SAM_1260 SAM_1262

Bij de afslag naar de bergweg staat helaas een bordje dat hij afgesloten is maar een motorrijder vertelt ons dat je bijna tot bovenaan goed kunt rijden alleen het bovenste deel ligt in een lading sneeuw dus we besluiten toch omhoog te rijden. Pffffff wat een weg zeg. Single track en echt duizelingwekkend hoog maar schitterend om te zien. We rijden door een paar tunnels en we komen steeds hoger tot dat we een tunnel zien waar een hele lading sneeuw naast ligt. We stoppen even om te kijken hoe de weg is maar hoger op zit de weg in de mist en zien we al sneeuw liggen dus we gaan niet verder.

SAM_1264 SAM_1265 SAM_1268 SAM_1269 SAM_1272 SAM_1276 SAM_1277

We rijden dezelfde weg weer naar beneden en brengen onze trouwe auto, die vandaag goed zijn best heeft gedaan, naar de camping om uit te rusten. We maken ons bedje alvast op en lopen naar een restaurantje verder op. We genieten daar van een zalige biefstuk met patat en wat te drinken en de rekening bedraagt 30 euro!!!

SAM_1280 20180607_180555 SAM_1284

Moe maar voldaan gaan we naar de camping en lekker even douchen. OK onze gangkast is groter dan de douche en omkleed gedeelte maar het water is lekker warm en een goede straal dus niet gezeurd. Het weer is nog steeds goed zoals de hele dag eigenlijk. Rond de 22 graden en amper wind. Af en toe een zonnetje maar wat ons betreft perfect. Het zal ook vanavond niet laat worden zzzzzzzzzzz

1. Joke laagland/krijgsman:
    In kransjska gora heeft fons ook heel wat voetstappen liggen 46 jaar geleden
    Ik ook een paar maar later
    Was weer leuk om te lezen
    X x
  2. Martha:
    7 juni 2018
    Die vrienden die Fons daar had hebben wij ook gelogeerd mooi verhaal hoor
  3. Rita:
    Was weer leuk om te lezen Nel! Veel plezier,