Dag 3 Dagje langs de Soca rivier

7 juni 2018 - Soča, Slovenië

Vanmorgen werden we wakker met alleen het geluid van de vogeltjes en het geruis van de rivier verder op. Het zonnetje scheen dus lekker buiten ontbeten.

SAM_1146

Vandaag gaan we de Soca rivier ontdekken. We zijn eerst even foto's gaan maken van de damp die van de rivier opsteeg.

SAM_1149 SAM_1150 SAM_1154

Daarna zijn we naar de plek gereden waar een wandeling is naar de bron van de rivier. Deze wandeling is 15 minuten zeggen ze maar in ons tempo zal dat wel wat langer duren. Het pad loopt tussen de bomen door dus niet in de volle zon. Het is een mooi pad langs de rivier en het begin is goed te doen.

SAM_1162 SAM_1168

Op een gegeven moment komen we bij een deel dat er behoorlijk stijl uit ziet. Een meneer verzekerd ons echter dat het niet ver meer is. Ger zegt kom op we gaan dus hopa langs de ijzeren kabels om hoog geklommen.

SAM_1170

Daar zagen we de bron al tussen de rotsen. Het pad liep nog verder maar daar zijn we maar niet aan begonnen want dat was wel erg smal en stijl.

SAM_1173 SAM_1174 SAM_1176 andere mensen

Na even op adem te zijn gekomen wandelen we weer terug. We hebben er een half uur over gedaan maar we hebben het wel gedaan.

We hebben beneden wat gedronken en lekker apfelstrudel gegeten en daarna op het kaartje gekeken en we gingen op zoek naar de Mlinarica Gorge. Het was ff zoeken maar we hebben hem gevonden.

SAM_1187

Er is hier een hoog Indiana Jones gehalte want overal zijn hangbruggen. Ook bij deze gorge. Ze schudden behoorlijk maar ze breken niet.

SAM_1188 SAM_1190

De wandeling is makkelijk en kort en aan het eind weer een mooie gorge.

SAM_1195

Daarna naar de Velika Korita=great soca gorge. Dan denk je toch ok weer een gorge maar wat we hier zagen was toch weer heel anders. Een schitterende woeste blauwe rivier in een soort versmalling die allerlei bochten had uitgeslepen in de wanden. Schitterend gezicht en dat op nog geen 5 minuten van de weg.

SAM_1204 SAM_1212 SAM_1215 SAM_1223

We hebben daar een tijdje rond gekeken en toen gingen we weer verder langs de rivier. Hier wordt het een "gewone" brede rivier en kabbelt rustig verder.

SAM_1228

We komen bij een restaurantje en gaan lekker onder de bomen wat drinken en een kaasplankje erbij. Dan zien we het personeel opeens alle kussentjes weg halen. Er komt regen aan. We zijn gewoon blijven zitten want we zaten daar droog. Daarna zijn we naar Bovec gereden om te tanken en boodschappen te doen. Het is inmiddels wel droog maar nog wel bewolkt. We eten een lekkere karbonade met aardappeltjes en sla. 's avonds wordt het erg klam en ik kruip lekker met mijn ereader de auto in. Ger kijkt nog wat basketbal en daarna lekker snurken want we zijn best wel moe.

1. Harriët:
    7 juni 2018
    Wat ziet het er prachtig uit!
  2. Bob Krom:
    Leuk leuk..
  3. Martha:
    7 juni 2018
    Hallo erg mooi maar niet van die enge.dingen doen.hoor.
    Als je valt wie red jullie dan gekke.s
  4. Joke laagland/krijgsman:
    Mooie wandeling hoor 😘
  5. Marlies:
    7 juni 2018
    Nel, het lijkt net of je zit te roken (eerste foto...ja zoiets valt mij onmiddellijk op 😉)
    Wat prachtig daar, veel plezier!
  6. Nelleke barten krijgsman:
    7 juni 2018
    Hihi Marlies ik zit aan het ontbijt😁
    Harriet e.a. het is hier inderdaad schitterend.