Dag 2 Hilpoltstein - Soca Trenta Slovenie

5 juni 2018 - Soča, Slovenië

Vanmorgen konden we al om 7 uur ontbijten. Dat kwam goed uit want we willen op tijd langs Munchen zijn. Helaas toch wel erg druk door wegwerkzaamheden. Hoe meer we richting Salzburg kwamen hoe mooier het uitzicht werd en kwamen de bergen in zicht.

SAM_1101   SAM_1106

klik op foto's voor vergroting

Bij een restaurant even een bakkie gedaan en daar meteen het vignet voor Slovenie gekocht. Die van Oostenrijk hadden we al. Voor 1 maand per stuk rond de 30 euro. Ook nog een deel tol betalen 11,50 en toen begon de weg al wat mooier te worden. Op een gegeven moment zegt Ger "we zijn bijna in Italie" ik dacht dat hij een grap maakte maar de snelste weg ging een stukje door Italie. Daarna al snel de sloveense grens over en meteen zaten we al in de haarspeldbochten. Schitterende bergen overal om ons heen en ook reden we een deel langs de mooie licht blauwe rivieren waar Slovenie om bekend staat.

SAM_1112  SAM_1113 SAM_1115​

De camping Kamp Trivlag was gauw gevonden en toen een plekje zoeken. Wij kunnen onze constructie van tent en slaapauto niet overal neer zetten dus dat was ff zoeken want niets is echt recht. Toch een leuk plekje gevonden want we hadden ruim de keuze. Om 10 voor half 5 stonden we dan eindelijk helemaal kant en klaar en konden we de stoelen neerzetten.

SAM_1119​ SAM_1120 SAM_1121

Het is hier duidelijk minder warm maar dat vind ik niet erg. Ik loop even naar de rivier die hier echt heel vlak bij is en wat een mooi gezicht is dat die kleur van de rivier.

SAM_1129 SAM_1130 SAM_1132

Daarna lekker bakkie soep gegeten en na de afwas begon het in de verte te rommelen. Gelukkig zette het niet door maar kwam wel de regen dus moesten we toch een bakkie doen in de tent. Hopelijk morgen weer droog dan gaan we naar de bron van de rivier de soca.

1. Martha:
    5 juni 2018
    Wij zijn in kranskakora geweest is dat in de buurt ??
    Mooi stukje weer nel en Ger.
  2. Bob Krom:
    6 juni 2018
    Ziet er weer geweldig uit. Heerlijk genieten.
  3. Rita:
    6 juni 2018
    Pracht omgeving! Genieten maar!
  4. Nelleke barten krijgsman:
    6 juni 2018
    Ja Martha gaan we misschien morgen langs