Dag 9 Pirates of the Adriatic :-)

12 juni 2018 - Ankaran, Slovenië

Gisteren hebben we nog even lekker gedobberd want het was nog te laag water om echt te zwemmen. JA je leest het goed WE want ook ger is het water in geweest hihi. Lekker verkoelend hoor. Daarna een pizza gegeten, helaas weer niet op gekregen en toen weer snurken.

Vanmorgen de wekker gezet want we moeten met de boot mee. Natuurlijk waren we allang voor de wekker wakker en zaten we om 5 over 8 op het terras om te ontbijten. Daarna op naar Portoroze waar ons piratenschip klaar ligt.

SAM_1516 - kopie SAM_1517 - kopie

Echt de super toerist uithangen maar het is weer eens iets anders en op zee is tenminste een beetje wind want het is weer erg warm. Raad eens hoe duur dit is: boot tocht van 1 tot half 4 en wat te drinken aan boord.

SAM_1519 - kopie SAM_1533

We varen langs Piran en kunnen nu de muren die de hele punt afsluiten ter bescherming. Daar kun je naar toe wandelen maar gisteren was het echt te heet. Nu zien we ze ook heel goed.

SAM_1526 - kopie SAM_1530 - kopie SAM_1531

We varen verder naar Izola waar we 2 uurtje losgelaten worden.

SAM_1544 SAM_1553

Er zijn daar nog ergens romeinse overblijfselen maar echt niet. we lopen langs het strand naar een plekje in de zon. Hier drinken we wat en lopen dan door het park naar een ander terrasje waar we wat eten.

SAM_1556 SAM_1561 SAM_1562

Vervolgens weer de boot op en met de wind in het gezicht varen we terug. We raken aan de praat met een stel en hun 2 kinderen. Ze komen uit Finland alleen de man is Brits. Leuke lui en voordat we het weten zijn we al weer terug. Toen naar de camping gereden en het badpak weer aan getrokken ook ger ging nog ff te water.

SAM_1566 SAM_1577

Vervolgens weer naar ons plekje naast het stopcontact om dit te schrijven. Ze hebben hier heel veel lekker drankjes voor mij water met vruchtjes en ijsthee in verschillende smaken en sapjes lekker hoor. Straks maar weer een hapje eten en ik denk nog ff zwemmen als het hoog water is. Morgen gaan we weer verder dus moet de boel weer ingepakt. Iets minder dan de vorige keer want het gasfornuisje is niet uit de auto geweest :-)

De boottocht kost 18 euro pp

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Martha:
    12 juni 2018
    Weer een mooi verhaal en wij kuñnen mee genieten
  2. Joke laagland/krijgsman:
    12 juni 2018
    Wat een koopje en nog een leuke boot ook
    Jullie genieten lekker ga zo door 😃😘
  3. Marlies:
    12 juni 2018
    ik bekeek met Luka de foto's en zij zei: " Ik moet bijna huilen, zo prachtig!"
  4. Nelleke barten krijgsman:
    12 juni 2018
    Ach wat lief dank je wel💋