exmoor - penzance

15 september 2017 - Penzance, Verenigd Koninkrijk

Dag 8 exmoor – Penzance

Gisteren avond nog tot 10 uur buiten gezeten bij het kampvuurtje. Geen wind en de kou viel ook reuze mee. We hebben het laatste hout opgebrand en gaan dan nog even lezen in de auto. Volgens buienradar vannacht regen en wind en ja hoor rond 1 uur hoor ik het tent doek wat wapperen maar val gelukkig weer in slaap. ’s Morgens hoost het en staan er af en toe lekkere windvlagen. Voordeel van onze auto-tent constructie is dat we in de tent alles droog in kunnen pakken maar ja dan moet toch echt die tent ingepakt. We wachten nog ff een bui af en dan moet het maar gebeuren. De regen valt nog mee en bij 1 windvlaag gaat de tent er bijna van door maar we gooien hem gauw plat op de grond en het gaat goed. We rijden naar het dorpje en gaan daar even lekker ontbijten. Ger een full english en ik een small. Lekker hoor.

IMG_0248

Daarna weer op weg. Volgens mij staat de tom tom afgesteld op “zoek de smalste weggetjes”. Mijn hemel wat een route, mooi hoor maar het is ook nog eens erg mistig en sommige delen staan onderwater en daar moeten we toch echt door.

IMG_0250 IMG_0251

We moeten nog een stuk rijden en hopen dat het dan droog wordt maar helaas. We komen bij onze eerste stop aan Launceton castle dit is een kasteel op een hoge bult. Heel vroeger was hier al een prehistorische nederzetting en later is er een kasteel op gebouwd want wie dit punt in bezit heeft heerst over Cornwall.

IMG_0256 IMG_0257 IMG_0262 IMG_0263

Nog steeds mis af gewisseld met regen dus maar weer verder richting Tintangel Castle. Ger weet niet waarom dit kasteel bekend is en van reacties op facebook zijn er wel meer mensen niet op de hoogte. Er wordt gesuggereerd dat dit het kasteel van koning arthur zou zijn geweest inclusief de grot van Merlijn. Geloof dat men daar nu op terug komt maar laten we de mythe in ere houden. Heb veel over koning arthur en merlijn gelezen dus wilde graag naar dit kasteel. Helaas is er minder over dan ik had gedacht er zijn meerdere grotten dus misschien had Merlijn er meerdere. Het is nog steeds mist en regen maar ja ik ben er nu toch dus wil ook wel alles zien. Het kasteel ligt op een schiereiland in zee en je ziet duidelijk waarom hier een kasteel is gebouwd. Goed verdedigbaar en goed uitzicht. Als supertoerist nemen we de range rover die ons terug brengt naar het dorp want dat was nog een pittig wandelingetje omhoog.

IMG_0272 IMG_0274 IMG_0276 IMG_0279 IMG_0281 IMG_0282 IMG_0285 IMG_0286 IMG_0290 IMG_0293 IMG_0295

Nat en moe gaan we weer de auto in om de laatste 1,5 uur te rijden naar de volgende camping. We hebben of niet goed gekeken of verkeerd gedacht maar ergens is er iets mis gegaan en we zoeken ons rot naar de camping. We moeten in de dikke mist de tent weer op zetten die kledder nat is, gatverjakkes.

IMG_0301

Gelukkig kunnen we in het grote huis waar de camping Secret Garden achter is, lekker een steak eten. Het huis heeft een mooie zit kamer en daar wachten we tot we geroepen worden om te komen eten, daarna gaan we naar de tent en kunnen gelukkig in de auto lekker droog slapen. Pfffffff vermoeiende dag, morgen zien we wel weer.

1. Martha:
    15 september 2017
    👍👍👍👍👍👍gelezen
  2. Marlies:
    16 september 2017
    Now we are talking: 3 reisverhalen op een dag, jullie zijn er weer. Schitterend daar, wat een mooie foto's. Hopelijk een beetje minder mist voor de komende dagen, veel plezier!
  3. Bob Krom:
    16 september 2017
    Mooi verhaal weer.en ondanks de regen en mist hebben jullie genoten.