nog meer exmoor

15 september 2017 - Exmoor National Park, Verenigd Koninkrijk

Dag 7 exmoor

Ook vanmorgen weer mooi weer en buiten kunnen eten. We hadden van een stel dat weg ging eieren en spek gehad dus dat hebben we lekker gegeten.

IMG_0147 - kopie IMG_0150 - kopie

Na het ontbijt op weg naar Lynton. Hier is de cliff railway Lynton dit is een karretje dat op een kabel naar boven gaat en deze wordt met water gebalanceerd. Boven wordt er water in gedaan zodat hij zwaarder is dan het andere karretje en zo bewegen ze op en neer. Het is niet zo hoog maar boven heb je een heel mooi uitzicht over het dorp en de zee.

IMG_0154 - kopie IMG_0153 - kopie IMG_0158 - kopie IMG_0182 - kopie IMG_0172 - kopie IMG_0176 - kopie IMG_0163 - kopie

In het cliff top cafe een bakkie gedaan en gekeken hoe het karretje naar beneden gaat. Verder was er boven niets dus zijn we weer met het karretje naar beneden gegaan. Nu zouden we naar het hoogste punt van het park gaan en we dachten ook dat we het gevonden hadden maar toen we boven kwamen herkende we een andere punt van het filmpje dat we in het visitors centre hadden gezien. Nou we zitten niet veel lager en je kunt hier ook 360 het park zien dus we vinden het goed.

IMG_0201 - kopie

Over de smalle weggetjes en soms zelfs door het water van een kleine beek rijden we verder door het park. Onderweg uitkijkend naar ponnies of herten maar we zien er niet veel.

IMG_0211 - kopie

In Porlock weir willen we wat eten maar eerst zitten we al een kwartier tot ik vraag of we kunnen bestellen moeten we het zelf doen binnen. Ok ik naar binnen bestellen een simpel sandwich ham/tomaat en wat nacho’s maar een uur later krijgen we het pas. Het was druk zeiden ze, nou volgens mij gewoon vergeten. Dat wordt een 3 bij de review op tripadvisor J

We rijden nog wat binnen weggetjes naar een brug en velden waar de ponies kunnen staan. We zien er een paar in de verte maar meer niet. Inmiddels al weer tijd om terug te gaan naar de camping, het is wat gewolkt geworden maar nog niet koud. Langs de weg eten we nog een ijsje en op het laatste stukje naar de camping zien we nog wat paarden langs de weg. Op het smalle weggetje naar de camping nog oog in oog met een witte auto maar het gaat gelukkig goed en we komen weer heel huids bij de camping aan. Morgen weer pakken want dan gaan we door naar het puntje van zuid engeland.

IMG_0222 IMG_0223 IMG_0230 IMG_0238 IMG_0240 IMG_0244

1. Bob Krom: