Dag 21 Salmon cove

21 juli 2016 - Salmon Cove, Canada

Vanmorgen de boel maar weer ingepakt, lekker ontbijtje gehad en daarna weer op pad, We rijden eerst nog terug naar Bonavista want de weg van Elliston terug is erg slecht. Via Bonavista is het iets langer maar we willen toch nog even langs de puffins dus dat komt goed uit. We zitten weer lekker in het zonnetje naar de kleine vogels te kijken, ze blijven zo grappig.

IMG_0012 IMG_0019 IMG_0036 IMG_0050

Daarna zijn we naar Keels en Duntarra gereden waar een misschien nog een ijsberg ligt. In Keels geen ijsberg te zien maar wel een bordje Devils footprints. Het bordje is iets wat onduidelijk want of ze nu de gaten in de berg bij het bordje bedoelen of de rotsformaties in het water??? Geen idee we nemen het allebei maar op de foto.

IMG_0083 IMG_0100

Op de weg naar Duntarra zien we inderdaad een ijsberg liggen. Hij is redelijk ver weg en we proberen of we dichterbij kunnen komen maar dat lukt niet.

IMG_0104

We rijden weer verder naar Salmon cove want dat is nog wel een stukje rijden. We eten een patatje onderweg en komen nog langs een aparte rots in het water.

IMG_0114

Overal waar we rijden staan de lupine in bloei, ik ben gek op die planten maar ze willen het bij mij nooit doen. Ik zie ook al zaden in de planten zitten en bij een meneer die hele mooie planten verkoopt vraag ik of hij de zaden ook verkoopt. Hij zegt gewoon plukken en in je koffer stoppen. Laat ik dat nu net gedaan hebben, het groeit hier als onkruid dus ik denk niet dat het een probleem is.

IMG_0116

We zouden onderweg nog het een en ander bekijken maar we besluiten dat tot de volgende dag te bewaren en lekker naar de B&B gaan. Vannacht slapen we in At william's rest waar we vorig jaar de eerst nacht sliepen. Het uitzicht is nog steeds prachtig en de eigenares komt ons vriendelijk begroeten.

IMG_0120 IMG_0118 IMG_0119

Ger drinkt even een biertje en we klesten wat en als de koffers weer boven zijn in de mooie kamer gaan we nog even een stukje rijden naar een mooie baai en dan door naar Carbonear voor een drankje. Ger neemt een ijsbergbier en ik een frozen strawberry daiquiri die wordt gemaakt met Iceberg wodka. Welterusten hihihi, nee hoor er zit heel weinig in.

IMG_0128

IMG_0137 IMG_0140

Tenslotte maar weer terug en snurken.

IMG_0143

Willen jullie even doorgeven of de foto's nu wel zichtbaar zijn, snap niet hoe dat kan???

1. Ivonne Braad-Baartman:
    22 juli 2016
    Leuk altijd die puffins. gisteravond waren de foto's van gisteren zichtbaar. geniet nog van de dagen.
  2. Joke laagland/krijgsman:
    22 juli 2016
    Wat een mooie kamer hebben jullie en wat de lupine betreft als je ze plant koperdraad eromheen zetten dat houd de slakken weg en neem voor mij ook wat zaadjes mee hi hi
  3. Martha:
    22 juli 2016
    Ik kon gisteren ook de foto,s zien hoor en nu weer erg mooi nel en ger
    jullie hebben weer heel veel mooie dingen gezien.
  4. Marlies:
    23 juli 2016
    wij hadden even 2 dagen geen internet, nu zie ik dus 3 verslagen en allemaal met foto's.
    Prachtig! ( en wat een mooie belevenissen )