Dag 9 Gander - La Scie

9 juli 2016 - La Scie, Canada

Vannacht weer zalig geslapen en dus ook weer vroeg wakker. Kon niet meer slapen dus ben maar begonnen aan een blog dagje want ik loop achter. Vanmorgen was het nog wat mistig maar tegen de tijd dat we klaar waren met kletsen en ontbijten scheen het zonnetje weer. Vandaag gaan we richting La Scie het verst dat we gaan deze vakantie. We zijn al weer vroeg op pad dus we besluiten naar Triton te rijden om daar te kijken en misschien een boottochtje te maken.

IMG_0026 IMG_0024

Het was ff omrijden en we vonden nog wel 2 ijsbergen maar helaas de boottoer konden we niet vinden omdat het bootje op zee was. We hebben daar even wat rond gekeken en daarna zijn we verder gegaan naar La Scie. De weg is erg mooi en als we de laatste heuvel overrijden zien we het in het dal liggen. schitterend gezicht.

IMG_0061

We rijden naar the Fair Heaven Retreat onze volgende B&B. Dit is een mooi groot huis aan het eind van het dorp en we worden vriendelijk ontvangen door Celeste en Soë de hond.

IMG_0029

Onze kamer ligt op de hoek en we hebben naar twee kanten uitzicht over de haven. De 8 graden van vanmorgen zijn er inmiddels 20 geworden en het is zalig.

IMG_0040

We lopen een rondje door het dorp en nemen iets te drinken bij my place. Onderweg zien we een bold eagle die door meeuwen geplaagd wordt.

IMG_0032 IMG_0034

Op onze terugweg gaan we langs bij de Outport tearoom and museum want dat staat bekend als een van de Best places to eat in Canada. We gaan nog even terug naar de B&B en drinken iets op de veranda in het zonnetje.

IMG_0042

Toen op naar de tearoom om te eten. We kregen fishcakes met salade en brood. Fishcakes zijn gemaakt van kabeljauw en smaken erg goed.

IMG_0045

De eigenaren zijn hele gezellige mensen en we zitten nog een hele tijd na te praten over bv eten in verschillende landen. Op een gegeven moment vraagt die man of we een instrument spelen. Ik zeg helaas niet maar ik zing wel een beetje. Toen werden we meteen uitgenodigd om de volgende avond langs te komen om mee te zingen als hun spelen. Ger twijfelt maar ik vind het harstikke leuk dus zeg meteen ja. Als we bijna weggaan horen we dat er in Brent's cove, vlakbij waar we zitten, een grote ijsberg is. Dus na een zalig toetje van blueberrycake met ijs hmmmmmmm gaan we daar naar toe. Het is maar een kwartiertje rijden en als we de heuvel naar het dorp afrijden zien we daar een mega grote ijsberg in de ingang van de baai liggen. Het blijft een schitterend gezicht en we zijn een tijdje zoet met filmen en foto's maken.

IMG_0046

Als we terug rijden is het nog steeds zalig weer en we besluiten om als afsluiting van de dag naar het uitkijk punt vlak bij de B&B te rijden. Daar zien we ook nog een ijsberg om de bocht liggen en we blijven daar tot het zonnetje ondergaat. Alweer het eind van alweer een perfecte dag.

IMG_0075 IMG_0086 IMG_0101

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade