Mount Baker Scenic Byway

20 juni 2023 - Lynden, Washington, Verenigde Staten

Maandag 19 juni

Gisterenavond vielen de oogjes al weer vroeg dicht dus vanmorgen vroeg wakker. Ger lag nog te slapen dus ik heb lekker wat gelezen in boek 8 van de zeven zusters. Wat een verhaal, verzin het maar eens. Toen Ger wakker was zijn we beneden gaan ontbijten. Dit keer maar een scrambled egg met toast.

Ontbijt Hotel

Daarna zijn we in de auto gestapt om de Mount Baker Scenic Byway te rijden.

Picture Lake (25)

Dit is een mooie weg die de berg op slingert door de bossen vol met bomen die behangen zijn met slierten mos. Als eerste zagen we Maple falls op de kaart staan maar toen we daar aankwamen konden we geen waterval vinden. Wel een visitors centre dus daar maar even gaan vragen. Binnen werd ik ontvangen door een mevrouw die volgens mij blij was dat er iemand binnen kwam :-) Er is wel een waterval maar moeilijk bereikbaar maar ze sprak vol op over andere opties. Dus met een stapeltje info ging ik weer naar buiten. Er zat een mooi kaartje bij van de scenic byway die eindigt met een prachtig uitzicht bij Artist Point. Onderweg zijn ook wat mooie punten. Helaas is het weer niet zo goed en zijn de toppen van de bergen in de mist. We stoppen eerst bij Horseshoe bend. Hier lopen we een stukje langs de prachtige woeste rivier die tussen de rotsblokken stroomt. Helaas is het pad afgesloten omdat een deel ingestort was maar we wilde toch niet te ver lopen.

20230619_10300120230619_10395220230619_104317Horse shoe band (3)20230619_10415920230619_10461820230619_104017

Daarna weer de auto in op weg naar een waterval die op de kaart staat. Nooksack falls is een prachtige dubbele waterval die met denderend geweld naar beneden stort. Altijd prachtig om te zien en horen. zie ook het filmpje onder video's

Nooksack Falls (11)Nooksack Falls (13)20230619_111108Nooksack Falls (12)Nooksack falls (5)

Vervolgens rijden we verder naar Picture Lake, dit moet een mooi meer zijn met een kleine wandeling erom heen en zo genoemd omdat je de bergen weerspiegeld ziet in het water.

Picture Lake (26) met mooi weer picture Lake (5) tja

Maar dat gaat vandaag dus niet op. Het regent en hoe hoger we de weg op rijden hoe meer sneeuw we zien op de berghelling. Ook bij het meertje ligt sneeuw. We zitten al aardig hoog en het is best frisjes. Ook zien we daar dat de weg verder omhoog naar het mooie uitkijkpunt gesloten is. We lopen even naar het meertje en ik loop er omheen. Er ligt op plaatsen zelfs wat sneeuw op het pad. Best mooi gezicht hoor ook de berghellingen met sneeuw en mist.

Picture Lake (10)Picture Lake (17)Picture Lake (12)picture Lake (7)picture Lake (8)Picture Lake (23)Picture Lake (15)Picture Lake (10)

We kijken nog even of er iets open is maar dat is niet het geval. Het cafeïne-tekort lampje begint bij ons te branden :-) dus opzoek naar koffie. Het is hier niet echt mega toeristisch dus pas een tijdje later komen we langs een "schuur" die open is en we een bakkie koffie kunnen krijgen. Blijkt een duur bakkie te zijn (8 dollar voor 2 koffie?) maar ja wel lekker.

Picture Lake (24)

We rijden de weg weer verder naar beneden en inmiddels regent het behoorlijk. Terug in Lynden lopen we nog even door de straat met verwijzingen naar de Nederlandse achtergrond. Naast een molen, wat fietsen en een muurschildering is er niet veel Nederlands aan. We drinken even wat in The mill en gaan dan maar terug naar de kamer. Straks een hapje eten en onze plannen voor morgen bekijken.

Lynden dorp (2)Lynden dorp (3)Lynden dorp (1)Lynden dorp (6)Lynden dorp (4)

1. Jessica Weijers:
    20 juni 2023
    Mooie omgeving wel jammer van het weer. Leuk om weer mee te lezen. Veel plezier samen 👍😘
  2. Carmen Blaauboer:
    20 juni 2023
    Mooi die bemoste takken en bomen. En grappig, Lynden (Lijnden, in de Haarlemmermeer?).
  3. Joke Laagland:
    20 juni 2023
    wat een verschil zomer of winter landschap jammer van het weer naar wel een mooie waterval morgen hopelijk beter weer hier is het snik heet groetjes x x
  4. Nelleke:
    Carmen: kan best 50% van de bewoners heeft dutch roots😃
  5. Bakkertje M.:
    Wat mooi weer allemaal!
  6. Martha:
    20 juni 2023
    Heel mooi weer Nel jammer van de Regen.
    Kleine troost hier regent het ook behoorlijk