penzance, cornwall

16 september 2017 - Penzance, Verenigd Koninkrijk

Dag 9 penzance 2

Vanmorgen werden we wakker met vogel gezang en ik dacht dat het mooier weer was maar helaas nog steeds erg mistig.

IMG_0305 IMG_0308

We besluiten om naar St. Ives te rijden, dit is een stadje aan de kust met veel art galleries en toeristen winkeltjes. Het is er redelijk druk maar ik denk dat het zomers tjok vol is. We moeten de auto buiten het dorp parkeren en voor 4 pond kunnen we samen met de bus heen en weer naar het stadje.

IMG_0309 IMG_0311 IMG_0312 IMG_0313 IMG_0317 IMG_0318

Goed idee want de straatjes daar zijn als het mogelijk is nog smaller. Wel gezellig maar na een korte wandeling en wat te drinken wordt het wat lichter en droger buiten dus we gaan weer opweg. Onderweg staan we nog even oog in oog met een dubbeldekker weer zo’n huig momentje.

Ik had gezien dat ze hier heel veel stone circles e.d. hebben dus we rijden eerst naar Chysauster ancient village, valt ook onder de overseas visitors pas van de English herritage dus dat komt goed uit. Natuurlijk weer ff zoeken maar gelukkig zien we kleine bordjes met de naam dus we vinden het redelijk makkelijk. Ook weer boven op een heuvel dus weer even de kuiten pijnigen maar dan zijn we bij mooie overblijfselen van huizen die bestonden uit een onderkant van stenen en een houten dak. Ook hier was heel vroeger eerst een prehistorische nederzetting en is er een romaans-brits boven op gebouwd. Natuurlijk is het houten dak weg maar met behulp van de tekeningen die er staan kun je goed opmaken hoe het eruit moet hebben gezien.

IMG_0323 IMG_0327 IMG_0341 IMG_0334 IMG_0340

Vervolgens gingen we op zoek naar Marrys maiden stone circle een steencirkel die vrijwel nog intact is.

IMG_0343 IMG_0344 IMG_0346

Op een folder had ik zien staan dat het Minack theater in de buurt moet zijn. Dit is een openlucht theater met uitzicht op zee gebouwd door 1 vrouw en haar tuinman. Ik heb dit wel eens in Coast gezien op de tv en we gaan dit bezoeken. Het zonnetje komt zelfs even tevoorschijn en we kunnen goed zien hoe mooi het theater aan zee is gemaakt. Wat een werk zeg maar wel heel apart.

IMG_0347 IMG_0348 IMG_0349 IMG_0351 IMG_0352 IMG_0365 IMG_0368

Inmiddels is het tijd om naar de tent te gaan want we krijgen honger. Ger maakt weer lekker een biefstukje met sla en gebakken aardappeltjes en dan wordt het langzaamaan weer mistig en donker. Als het goed is morgen wat beter weer maar ondanks de mist hebben we  ons prima vermaakt hoor.

IMG_0374 IMG_0375 IMG_0372 IMG_0379 IMG_0373 IMG_0370