penzance nog een dagje

16 september 2017 - Penzance, Verenigd Koninkrijk

Dag 10 pencance

Vanmorgen regen en wind dus maar weer rustig aan gedaan en na het ontbijt maar even in het huis wat aan reislogger gedaan want ik loop hopeloos achter. Hier ook alleen mogelijk binnen dus als je de hele dag op pad bent gaat het niet zo snel. Ik typ de tekst wel in in word maar in reislogger moet je de foto’s een voor een invoeren en gaat niet altijd even goed. Na een uurtje is het droog en volgens weer&radar wordt het beter. Vandaag gaan we op zoek naar stenen e.d. bewapend met tom tom, kaart, boekje en google maps gaan we op pad. Ons eerste punt is Pendeen lighthouse de vuurtoren van Pendeen dus. Het gaat weer over allerlei mooie weggetjes en heuvels met muurtjes die de grens vormen van iemands stuk land. Nadeel van die muurtjes is dat je absoluut geen uitzicht hebt niet op de weg en niet op de heuvels. Maar we vinden de vuurtoren op een mooi punt in zee met een prachtig uitzicht. Het waait wel maar de temperatuur is goed dus we lopen een stukje en maken wat foto’s. we zien nog een grote roofvogel op zoek naar prooi.

IMG_0381 - kopie - kopie IMG_0382 - kopie - kopie IMG_0384 - kopie - kopie

Ons volgende zoek tocht is Chun castle en quoit, we vinden wel een bordje maar moeten dan nog een eind lopen dus die slaan we over. Het caffeine gehalte begint aardig te dalen want we hebben nog geen koffie gehad dus we rijden richting Lands end, daar moet je toch geweest zijn als je in zuid engeland bent.

onderweg nog wat stenen

IMG_0389 - kopie - kopie

IMG_0390 - kopie - kopie paarden in de mist

IMG_0392 - kopie - kopie IMG_0393 - kopie IMG_0394 - kopie IMG_0398 - kopie IMG_0400 - kopie

Lands end is een soort zandvoort aan zee want je moet de auto buiten het punt parkeren, 6 pond dus valt nog mee. Binnen is een plein met eet tentjes en souvenirs winkeltjes, 3D film en dingen voor de jeugd.

IMG_0402 - kopie IMG_0404 - kopie

We gaan het restaurant met uitzicht op zee in en bestellen een lekker bakkie met wat lekkers. We zitten in de serre en het zonnetje gaat schijnen, snik heet achter het glas dus hup lekker naar buiten. Er staat nog steeds een aardig windje maar de temperatuur is rond de 20 graden dus perfect. De kust is hier echt prachtig en we lopen naar het eerst en laatste huis op de ene punt en daarna lopen we over een pad dat een deel is van het coast path.

IMG_0405 - kopie IMG_0408 - kopie IMG_0410 - kopie IMG_0411 - kopie IMG_0413 - kopie IMG_0416 - kopie IMG_0419 - kopie

Het is schitterend en lopen eigenlijk weer wat te ver en moeten dan een helling op om terug te komen op het pad terug. We doen het gewoon in ons tempo en dan komen we er wel hoor.

IMG_0423 - kopie IMG_0426 - kopie IMG_0433 IMG_0434 IMG_0441 IMG_0442

Terug bij het restaurant nemen we weer wat te drinken en gaan dan weer op pad. Ger ziet op de kaart Cape Cornwall staan dus invoeren in de tom tom en ja hoor we vinden het. Ook hier weer een mooi uitzicht op zee en een heuvel met een pilaar er op. We kunnen kiezen het stijle pad of het minder stijle dus kiezen maar voor het minder stijle. We beginnen de kuitjes al te voelen maar boven is het weer harstikke mooi en we zitten een tijdje naar de mooi golven te kijken die bijna blauw/groen zijn. Ook zien we nog een zeehondje maar kunnen hem niet meer terug vinden in de golven.

IMG_0448 IMG_0463 IMG_0466 IMG_0469 IMG_0472 IMG_0475

We sukkelen weer naar beneden en we gaan nog opzoek naar een punt waar een soort hunnebed met een ronde steen met gat is. Het was weer ff zoeken maar vinden het bordje. Het is nog een halve mijl lopen en daar heeft ger geen zin in. Ik wil wel ff kijken maar dan valt een halve mijl (800 meter) nog tegen hoor, maar ja het is nog mooi weer dus nu kan het nog. Het is niet echt veel maar ik vind het wel interessant waarom die mensen dat toch gedaan hebben. Of het gat in de steen door hun gemaakt is of natuurlijk dat weten ze niet. Tussen de muurtjes vol bramen en vogeltjes loop ik weer terug.

IMG_0481 IMG_0482 IMG_0486

We gaan naar het dorp waar we weten dat er een supermarkt is maar om een parkeerplekje te vinden gaat ger een weggetje in waar we zelf de spiegel in moeten klappen anders kunnen we de bocht niet om. We halen boodschappen en ger maakt eten. Daarna nog wat aan reislogger gedaan maar om 9 uur is het lichaam op. Ik ga lekker de auto in en ger kom even later ook maar of het nu door de volle maan komt ik weet het niet maar we slapen wat onrustig.

1. Marlies:
    17 september 2017