bath - exmoor

5 september 2017 - Exmoor National Park, Verenigd Koninkrijk

Dag 5 van Bath naar Exmoor MET FOTO'S

Vanmorgen weer vol op zon dus lekker buiten gegeten en daarna de tent ingepakt.

IMG_0226

Afscheid genomen van Sallie en haar man.  Nu gingen we op naar de Mendip hills daar is de Cheddar gorge en caves. Na een prachtige rit door het “platte land” kwamen we bij het begin van de gorge. Een prachtige weg met stijlen hoge rotsen.

IMG_0228 IMG_0229 IMG_0231 IMG_0237

In het dorpje doen we eerst een bakkie en kopen we een kaartje voor de cheddar tour. Hiermee heb je entree tot 2 grotten, een museum, de jacobs ladder en een klimtoren. We gaan de eerst grot The Dreamhunters, in waar met behulp van projecties de geschiedenis van de eerste mens wordt beschreven. Erg mooi gedaan en de grot is niet spectaculair maar wel mooi.

IMG_0249 IMG_0240 IMG_0242 IMG_0244 IMG_0246

We komen ergens anders uit dan we hadden gedacht dus waren toch een behoorlijk stuk de berg in geweest. Zijn we door het dorpje in de gorge naar het museumpje gelopen. Klein maar fijn. Vervolgens zijn we naar de volgende grot gelopen. Hier krijg je een audiotour die door de ontdekker van de grot verteld. Deze grot is heel groot met mooi kamers en gewelven.

IMG_0251IMG_0252 museum

IMG_0255 IMG_0256 IMG_0260 IMG_0261 IMG_0262 IMG_0265 IMG_0267

We zijn hier een behoorlijke tijd binnen en toen maar een bakkie met wat te eten gedaan in the lions head, vernoemd naar een rots die lijkt op een leeuw. Ik had een tea met chocolade scone en ger had champignonen soep. De soep was zwart?????? Maar smaakte echt naar champignon volgens ger.

IMG_0250 IMG_0282 IMG_0277 IMG_0279 IMG_0280

Op het ticket stond ook nog de jacobs ladder, een trap van 274 treden naar boven. In de hoop boven een overzicht van de gorge te krijgen ben ik naar boven gehijgt pfffff. Ger bleef beneden. Eenmaal boven, na de nodige stops, stond je dus in het bos????????? Ok toen ben ik maar naar het eerst uitkijkpunt gelopen maar ja daar moeten ze een paar bomen omhakken om de gorge goed te kunnen zien. Op de terugweg naar de trap was er ook nog de uitkijktoren nou ja nog 48 treden er bij dan maar. Prachtig uitzicht hoor maar helaas ook niet op de gorge. De trap maar weer af gegaan en beneden maar wat kouds te drinken gehaald.

IMG_0283 IMG_0284

We zijn nog een keer de hele gorge door gereden om foto’s te maken en daarna opweg naar de volgende camping in nationaal park Exmoor. Wederom een mooie rit naar Doone valley campsite. We volgden de route beschrijving en komen in het plaatsje oare hier slaan we af en vervolgens gaat de weg naar malmsmead en daar gaat de downhill en wordt steeds smaller tot we bij een bruggetje komen waar we bijna de spiegels er af rijden zo smal. De camping is een veld langs een riviertje en bij ons plekje is een kampvuur plekje. We zetten de tent op en dan komt de eigenaresse carol met haar off the road karretje gevuld met hout voor het kampvuur. We kopen een grote zak en een zak met kleine houtjes. Helaas is de inn die dichtbij is gesloten en tot onze spijt komen onze vrienden de mitges op visite.  Ger maakt macaroni uit de voorraad Ondertussen probeer ik het vuur aan te krijgen maar we hebben geen bijltje of scherp mes om kleine stukjes te maken en ik probeer het met wat stokjes maar die zijn vochtig. Na een doosje lucifers te hebben verspeelt komt ger met een aanmaakblokje en krijgen het vuur aan, sorry Ray Mears en mike niet lachen. Het wordt donker en kouder en er staat een mooie maan maar als we kijken is het pas 9 uur. We wachten tot het kampvuurtje uit is en gaan dan lekker slapen.IMG_0291 IMG_0293 IMG_0294 IMG_0296 IMG_0297 IMG_0298 IMG_0300 IMG_0301  IMG_0304 IMG_0306 IMG_0311