Dag 7 van Glacier view naar Delta junction
10 juni 2026 - Delta Junction, Alaska, Verenigde Staten
Gisterenavond even lekker gedoucht en even op de veranda gezeten. Toen kwam er een eekhoorntje vlakbij in een boom ziten. Ik probeer hem met een geluidje te lokken zet hij daar toch een keel op🤣🤣🤣
Toen de koffers alvast in de auto gedaan en lekker geslapen. Vandaag is weer een rijden. We zijn nog maar net onderweg of we zien een eland moeder met kind.
We besluiten ergens anders langs de weg te ontbijten maar als we bij het restaurant aankomen dat we in gedachten hadden was het wel heel donker binnen. Wel mooi plekje aan een meer waar een heleboel zwaluwen rond vliegen.
We rijden door tot we een benzine pomp zien en gaan tanken. Daar naast kunnen we ook ontbijten en heel erg lekker zelfs.
We rijden weer door en laten de ene bergketen achter ons en zien in de verte de volgende al verschijnen. Weer mooie landschappen onderweg
Maar dan zien we weer zo'n mannetje met een stopbord staan en ja hoor. Wachten op de pilot auto om ons over een heel groot deel van de weg te begeleiden waar ze aan het werk zijn.
Dan vervolgen wij onze weg en merken al dat we een stuk noordelijker zijn. We zien meer sneeuw langs de weg en in het water liggen.
Ook rijden we langs de omstreden alaskan pipeline
Daarna rijden we door rainbow view met mooie gekleurde bergen.
Op het lijstje van maartje staat nog een ice cave waar we naartoe kunnen wandelen. We vinden de parkeerplaats waar de wandeling zou moeten beginnen. Voor de brug of na de brug. Andere mensen zijn ook aan het zoeken en we dachten het goede pad te hebben. Helaas na veel geklikt en geklauter komen we er achter dat we toch het verkeerde pad hebben. We rijden eerst maar door naar onze volgende slaapplaats en brengen de spullen naar binnen. Mooie lodge hoor.
We zijn daar rond 3 uur maar er is verder eigenlijk niets te doen dus we rijden weer terug en proberen het andere pad naar de ice cave. Dit pad is veel beter en is vrij plat met af en toe een klimmetje. Aan het eind komt er een stroom water naar beneden over het pad. Maartje klimt nog ff naar boven maar helaas geen ijsgrot te zien. Nou ja, jammer maar was een leuke wandeling.
Snel rijden we weer naar het hotel want om 7 uur staat het eten klaar. We zien nog een mooie stekelvarken net voordat we bij het hotel zijn.
Na het eten gaan we nog even lekker in de sauna. Er is ook een hottub maar die is ons too hot😃
Naar boven in onze mooie kamer even douche en dan lekker slapen.

































Hoeveel kost de benzine daar ook zo duur ?
Geweldige foto,s weer het is er wel heel rustig maar ja ik weet dat jij (Nel) dat heerlijk vind dus geniet er maar van ❤️👍
Fijn dat t allemaal goed gaat bij jullie...voor zover ik dat kan beoordelen..
Genieten maar!