Dag 7 van Glacier view naar Delta junction

10 juni 2026 - Delta Junction, Alaska, Verenigde Staten

Gisterenavond even lekker gedoucht en even op de veranda gezeten. Toen kwam er een eekhoorntje vlakbij in een boom ziten. Ik probeer hem met een geluidje te lokken zet hij daar toch een keel op🤣🤣🤣

IMG-20260609-WA0004 zoom maar eens in🤣

Toen de koffers alvast in de auto gedaan en lekker geslapen. Vandaag is weer een rijden. We zijn nog maar net onderweg of we zien een eland moeder met kind.

IMG-20260609-WA0009

We besluiten ergens anders langs de weg te ontbijten maar als we bij het restaurant aankomen dat we in gedachten hadden was het wel heel donker binnen. Wel mooi plekje aan een meer waar een heleboel zwaluwen rond vliegen. 

20260609_085127

We rijden door tot we een benzine pomp zien en gaan tanken. Daar naast kunnen we ook ontbijten en heel erg lekker zelfs. 

20260609_101255

20260609_095420

We rijden weer door en laten de ene bergketen achter ons en zien in de verte de volgende al verschijnen. Weer mooie landschappen onderweg

20260609_10374220260609_111543

IMG-20260609-WA0008

Maar dan zien we weer zo'n mannetje met een stopbord staan en ja hoor. Wachten op de pilot auto om ons over een heel groot deel van de weg te begeleiden waar ze aan het werk zijn.

20260609_113750

Dan vervolgen wij onze weg en merken al dat we een stuk noordelijker zijn. We zien meer sneeuw langs de weg en in het water liggen.

20260609_12542720260609_12541220260609_12555820260609_133610

20260609_135040

Ook rijden we langs de omstreden alaskan pipeline

20260609_140039

20260609_123337

Daarna rijden we door rainbow view met mooie gekleurde bergen.

20260609_133610

20260609_135040

Op het lijstje van maartje staat nog een ice cave waar we naartoe kunnen wandelen. We vinden de parkeerplaats waar de wandeling zou moeten beginnen. Voor de brug of na de brug. Andere mensen zijn ook aan het zoeken en we dachten het goede pad te hebben. Helaas na veel geklikt en geklauter komen we er achter dat we toch het verkeerde pad hebben. We rijden eerst maar door naar onze volgende slaapplaats en brengen de spullen naar binnen. Mooie lodge hoor. 

IMG-20260609-WA0018IMG-20260609-WA0022IMG-20260609-WA002020260609_16163720260609_163409

20260609_16341620260609_163358

We zijn daar rond 3 uur maar er is verder eigenlijk niets te doen dus we rijden weer terug en proberen het andere pad naar de ice cave. Dit pad is veel beter en is vrij plat met af en toe een klimmetje. Aan het eind komt er een stroom water naar beneden over het pad. Maartje klimt nog ff naar boven maar helaas geen ijsgrot te zien. Nou ja, jammer maar was een leuke wandeling.

20260609_17060120260609_17512320260609_17525420260609_17360020260609_180724

Snel rijden we weer naar het hotel want om 7 uur staat het eten klaar. We zien nog een mooie stekelvarken net voordat we bij het hotel zijn.

IMG-20260609-WA0010

Na het eten gaan we nog even lekker in de sauna. Er is ook een hottub maar die is ons too hot😃

20260609_20453220260609_211816

Naar boven in onze mooie kamer even douche en dan lekker slapen.

20260609_220802

Foto’s

12 Reacties

  1. Jacqueline:
    10 juni 2026
    Toch mooie foto,s geschoten.en hotel zit er erg leuk uit.succes meiden xxx
  2. Patricia L:
    10 juni 2026
    Wat een mooie foto's! Heerlijk genieten.
  3. Martha:
    10 juni 2026
    Weer een mooie dag voorbij jullie doen wel pittig ontbijten hoor 😃
    Hoeveel kost de benzine daar ook zo duur ?
    Geweldige foto,s weer het is er wel heel rustig maar ja ik weet dat jij (Nel) dat heerlijk vind dus geniet er maar van ❤️👍
  4. Hilda van der Lee:
    10 juni 2026
    Wat een fantastisch avontuur zo samen
  5. Matty:
    10 juni 2026
    Wat weer een avontuurlijke dag met mooi wild life om te spotten ....
    Fijn dat t allemaal goed gaat bij jullie...voor zover ik dat kan beoordelen..
    Genieten maar!
  6. Tijmentje:
    10 juni 2026
    Wat genieten jullie van een TOP vakantie en zo mooi om mee te genieten.
  7. Harriët:
    10 juni 2026
    Top!
  8. Jessica Weijers:
    10 juni 2026
    Ziet er weer geweldig mooi uit 🤗
  9. Joke:
    10 juni 2026
    leuk die eekhoorn die dacht het wat hoor ik 🤣 en schrok zich een hoedje . mooie omgeving weer hoor geniet er maar van❤️
  10. Laura:
    10 juni 2026
    Prachtig! Naar die ijscave hebben wij ook gezocht........... Niet gevonden. Volgens mij is dat een grappenmaker op google maps..
  11. Nelleke barten krijgsman:
    10 juni 2026
    Denk meer 's winters. Viator heeft et dagtocht naar toe🤔😃
  12. Carmen Blaauboer:
    11 juni 2026
    Elanden, wood cabins, de woeste natuur, Discovery en National Geographic ineen 🤩

Jouw reactie