bath 3

5 september 2017 - Bath, Verenigd Koninkrijk

Dag 4 bath 2

Vanmorgen werden we wakker met het getik van regen op het dak van de auto. Dat heeft ook wel weer iets hoor, vooral omdat je weet dat de auto niet lek is.

IMG_0173

Volgens buienradar zou het rond 12 uur weer droog worden dus we hebben na het ontbijt lekker een boekje gelezen en inderdaad om 12 uur werd het weer droog. We gingen een rondje country side maken en naar een paar dingen in de buurt. Het landschap is hier prachtig van lang gerekte heuvels en velden tot tunnels van bomen en stijlen afdalingen. Als eerste gingen we naar Stanton drew cove and circles. De cove was niet wat we dachten maar een stapel van 3 grote stenen.

IMG_0176 IMG_0178

De steencirkels bestaat uit 1 hele grote steen cirkel waar niet heel veel van over is maar je ziet wel hoe groot hij was. Een kleinere cirkel is nog bijna intact en kun je dus goed zien. Blijft apart hoe de mensen vroeger zulke mega stenen hebben verplaatst naar dit gebied. Er zijn nog andere overblijfselen maar daar haal je niet echt meer een cirkel uit.

IMG_0182 IMG_0183 IMG_0186

Toen gingen we richting Bristol waar een Tempel church moest zijn. Na 3 rondjes door het drukke bristol en geen bordjes van de English heritage zijn we maar door gereden. Op naar Kingswood want daar was een abey gatehouse, het was ff zoeken maar gevonden. Mooie poort maar verder niet veel er omheen.

IMG_0191 IMG_0192

In de buurt zijn nog 2 langgraven dit zijn een soort hunebedden. Onder een grote man made heuvel is een ingang de hunebed in. De eerst is nog helemaal bedenkt maar kun je wel even naar binnen kijken. De andere is de aarde er boven op weg gehaald en kun je de binnenkant zien. De 2 graven liggen op een mooi uitkijkpunt over het dal.

IMG_0197 IMG_0198 IMG_0199 IMG_0205

Schitterend gezicht alleen nadert er een dikke regenbui.

IMG_0201

Dat was het dan weer voor die dag want we waren natuurlijk laat op pad gegaan. We hebben even boodschappen gedaan en kokkie gerrit maakt lekkere biefstuk met zelf gemaakte champignonen saus en gebakken aardappeltjes. IMG_0217 IMG_0225

1. Martha:
    5 september 2017
    Volgende keer ga ik mee hoor
  2. Nelleke barten krijgsman:
    6 september 2017