bath 2

5 september 2017 - Bath, Verenigd Koninkrijk

Dag 3 Bath

Vannacht zalig geslapen en best wel lang want we lagen om 10 uur al voor gup en werden om 8 pas wakker. We zullen het nodig hebben gehad.

Het was helaas bewolkt maar geen wind en de temperatuur is prima, dus toch maar naar Bath het is beter weer om in een stad rond te wandelen. We waren rond 10 uur in Bath en zijn toen meteen naar de Romeinse baden gegaan. Toen ik hier vroeger over las dan dacht ik altijd dat zou ik wel eens in het echt willen zien. Wij kwamen vroeger nooit verder dan de camping en gingen nooit naar het buitenland, daar hadden we simpelweg het geld niet voor. Dat is gelukkig wel veranderd en dat besef ik me terdege.

IMG_0087  IMG_0097 IMG_0099 IMG_0100 IMG_0104 IMG_0106 IMG_0107 IMG_0110 IMG_0123 IMG_0127 IMG_0128 IMG_0141

Het was nog lekker rustig dus we hoefde niet in de rij, met de audiotour in de hand gingen we naar binnen en daar was dan dat beroemde bad dat ik zo vaak op tv e.d. gezien had. Ik kreeg er gewoon kippenvel van. Dat er nog zoveel van overgebleven is sinds de romeinen ongelofelijk. Waren toch een stel knappe koppen hoor voor die tijd. Het ziet er prachtig uit met alle zuilen en beelden er om heen. Ik dacht altijd dat alleen dat bad over was gebleven maar er is een heel museum omheen met allerlei andere baden en sauna ruimtes. Ook de originele bron waar het warme water uit de grond omhoog komt kun je bekijken. Deze bron was voor de romeinen heilig en daar eerde ze de godin minerva. We zijn een hele tijd binnen geweest en vonden het allebei heel erg mooi.

Inmiddels was het tijd om een hapje te eten en zijn we naar het oudste huis van Bath gegaan. Dit is het huis van Sallie Lunn waar nu een restaurant zit. Daar hebben we de originele sallie lunn bunn gegeten met jam en een bakje koffie. Schitterend oud huisje van 3 verdiepingen en alles piep klein.

IMG_0152 20170829_122937 IMG_0165IMG_0166

Toen de magen weer gevuld waren zijn we zwervend door  de stad naar een bekende brug gelopen die met mooie bogen over het water loopt. Bath heeft prachtige oude gebouwen en mooie huizen, eigenlijk de hele stad een museum. We gingen vervolgens de heuvel op richting the circus daar staan in een halve cirkel hele mooie huizen. Daarna de heuvel weer af, de voetjes worden wel wat moe en we hebben even lekker iets gedronken. Toen een camera winkel gezocht want we zijn de lader van het fototoestel vergeten. Toen als laatste voor vandaag naar een het Herschel museum of astronomy. Herschel is degene die de planeet Uranus heeft ontdekt. Niet echt denderend maar ok dat kan gebeuren. Vervolgens weer de auto in op zoek naar een supermarkt maar het is zo druk dat we dat maar niet doen en lekker terug naar de camping rijden. We hebben voorraad eten genoeg mee dus ger maakt aardappel puree met groente mix en balletjes uit blik. Smaakt prima hoor. Er is wel wat donkere bewolking gekomen maar het blijft droog. Ook vanavond zal het wel niet laat worden maar dat maakt niet uit. Morgen wordt het wat minder weer dus we gaan waarschijnlijk naar Bristol en wat binnen opzoeken maar dat zien we morgen weer. Straks weer lekker onder de wol, ik hoor mijn bedje al roepen hihi IMG_0167

1. Joke Laagland:
    5 september 2017