Dag 8 Salvage - Gander

9 juli 2016 - La Scie, Canada

Vanmorgen waren we net aan het wakker worden toe er gebeld werd. af en toe is er bereik maar meestal niet. Meestal heb ik mijn telefoon bij de hand maar nu lag hij in de huiskamer dus gauw uit bed en toen ik hem op pakte was de verbinding weer weg. Ik zag wel dat het Mike was die belde dus dan denk je toch " als er maar niets is". ik ben me gaan aankleden en naar buiten gelopen maar nergens was er goed bereik. Toen zijn we maar in de auto gestapt en de berg op gereden tot we bereik hadden en daar gauw gebeld. Hij was het tijdverschil vergeten, lekker ding. Nou ja, gelukkig niets aan de hand dat is het belangrijkste en we wilde toch net uit bed gaan maar iets langzamer wakker worden dan dit :-)

We hebben ons eigen ontbijtje gemaakt met toast en een toetje en toen zijn we in de auto gestapt richting Gander. We zouden binnen 2 uur daar kunnen zijn maar het was mooi weer dus we besloten de Road to the Shore=the loop te rijden. We reden eerst naar Gambo en daar begint de Road. Bij Hare bay moest een rots zijn in de vorm van een hond. Het was even zoeken maar we hebben hem gevonden.

IMG_0021 links de neus

Daarna naar Dover fault waar de scheiding tussen twee tektonische platen te zien moet zijn. In het vvv kantoor stonden drie meiden die vakantie werk deden denk ik want ze wisten niet echt wat ze moesten zeggen en een van hen zei het is waarschijnlijk te mistig om de fault te zien. Niet slim natuurlijk, afijn we zijn het pad op gewandeld en het was erg winderig maar verder goed zicht. De fault is alleen te zien omdat er een plaatje staat dat hij daar is anders zou je het echt niet weten.

IMG_0041IMG_0042

We zien we in de verte een paar ijsbergen dus dat is weer een melding waard voor Diana.

IMG_0029  IMG_0032

Verder gereden richting Trinity (ik dacht dat ergens anders lag) waar we een klein huisje langs de weg zien met een bord waar op staat Washed a shore antiques coffee bar and more. KOFFIE dus stoppen en naar binnen. Het is een soort tweedehands winkeltje met in de hoek een plank met een soort Senseo apparaat. Ik neem de Newfoundlandse met een beetje rum smaak en we nemen een lekkere koek.

IMG_0044 IMG_0046

Na wat babbelen krijgen we het adres van een gallery in het volgende dorpje en daar rijden we dus naar toe.

IMG_0051

Bij de gallery in Wesleyville aangekomen willen we de groeten doen aan die mevrouw maar die zegt meteen Are you the guys from the Netherlands. Verbaast zeg ik yes. Blijkt dat ik mijn handtas vergeten ben in dat kleine winkeltje en die eigenaar had naar de gallery gebeld in de hoop dat we daar inderdaad zouden gaan kijken. Is dat ff mazzel hebben, nou ja Ger rijdt terug om mijn tasje op te halen maar anders zou dat veel verder terug zijn geweest. We rijden de loop verder en vinden eigenlijk wel dat het wat eentonig wordt maar ok het is mooi weer dus Nickelback op tien en gaan met die banaan. Eindelijk komen we, veel later dan gedacht, bij mijn FB vriendin van de Newfoundland Iceberg Report FB pagina. Het is alsof we elkaar pas nog gezien hebben, ach het is pas een jaar geleden. Het is meteen weer erg gezellig en rond 5 uur komt haar man thuis. Ook dat is een gezellig persoon en is gek op de dropjes die we mee genomen hebben. We eten lekker gewoon gekookte aardappelen met een salade en groene asperges. Na het eten gaan Diana en ik een rondje Gander rijden en ze verteld me de geschiedenis van Gander als Vliegveld stad.

IMG_0002 IMG_0005 IMG_0009

Het weer is nog steeds goed en we zien een mooie zonsondergang boven het meer van Gander.

IMG_0012

IMG_0001 cola met ijsbergijs

Leo en Ger zitten lekker te kletsen en bier te drinken dus hebben het ook gezellig. Even later zitten we met z'n vieren te kletsen en ervaringen uit te delen en op een gegeven moment zit iedereen met een laptop of telefoon dingen op te zoeken. zo grappig.

IMG_0016 de directeur van Newfoundland Iceberg Reports aan het werk

Leo gaat iets eerder naar bed want hij moet morgen werken. wij kletsen nog wat en Ger kijkt sport. Daarna lekker slapen tussen de hele lekker zachte lakens. zzzzzzzzz

1. Joke laagland/krijgsman:
    9 juli 2016
    Leuk die hond ik zag het direct
  2. Nelleke barten krijgsman:
    10 juli 2016
    het is dat het in een boekje stond anders had ik het nooit opgemerkt. het verhaal gaat dat de eerste man die hier woonde een Newfoundlander (hond) had en dat die daar begraven is