Dag 12 La Scie - Jackson's cove

12 juli 2016 - Jackson's Cove, Canada

Ger wilde toch gisteren avond even mee naar de look out en dat was leuk want we zagen daar, in de verte, een walvis. Het was alleen erg winderig geworden en het zonnetje was weg dus wel wat fris. We hebben daar een tijdje gestaan maar het bleef bij 1 walvis dus toen zijn we maar naar de B&B gegaan.

IMG_0003 IMG_0013

Vanochtend hadden we als ontbijt de souffle hmm. Het is ook ei en bacon maar erg lekker.

IMG_0016

Het was mistig en er wordt regen verwacht maar we zijn toch nog even naar de look out gegaan en we zagen daar 2 walvissen daar hebben we een tijdje staan kijken.  We hebben een paar staarten op de foto en film gekregen dus dat is mooi.

IMG_0021 IMG_0038 IMG_0018 staartje la scie uitsnede

Ook zagen we nog een bold eagle voorbij vliegen. Toen op weg naar Nickey nose cove, althans we dachten dat de By the waves B&B daar was maar die is in het gehucht er naast maar onze kamer heet zo. Het was grijs en weinig zicht dus niet veel te melden. Zag nog wel een roofvogel, ik dacht een visarend? In Baie verte bij de bistro by the bay een lekkere cappucino gedronken en daarna verder naar Springdale. Hier bij de Tim Hortens maar weer een bakkie en wat te eten gedaan en toen door gereden.In king's cove zouden we een boot tocht maken maar er is zoveel wind en regen dus dat doen we maar niet. We kijken even in de plaatselijke pottery. Ook is er een museumpje met een bultrug skelet.

IMG_0044 IMG_0052 IMG_0045

We zijn gestopt bij een wandeling naar een waterval Rattling fall. Een mooi wandelpad over boardwalks maar het laatste deel, dat het dichts bij de waterval komt is helaas niet meer door een rockslide.

IMG_0053 IMG_0056 IMG_0058 IMG_0065

Het begint te spetteren en we besluiten maar naar de B&B te rijden. De By the Waves B&B

IMG_0091 IMG_0093

ligt echt een paar meter van het strand waar de caplin rolls maar helaas geen caplin dus geen walvissen en ook geen zicht dus we kletsen maar wat met de eigenaren en ger speelt lekker een spelletje.

IMG_0070 IMG_0071 IMG_0073 IMG_0077 IMG_0080 IMG_0087 IMG_0096 IMG_0088 nickey nos=hondenkope met ee npoot

Op de veranda hangt een vogelvoeder waar allerlei kleine vogeltjes maar ook Blue jays en eekhoorntjes op zitten dus getracht die op de foto te nemen.  's avonds loop ik nog even met John een stukje langs het strand maar helaas niets te zien. Maar terug en lekker slapen.

1. Martha:
    12 juli 2016
    Mooi die foto,s van vogeltjes en eekhoorn.
    en natuurlijk de andere foto,s.
    gr vanuit regenachtig rucphen
  2. Marlies:
    12 juli 2016
    Ja leuk gedaan zo: die voederbak met bezoekers.
    Gauw maar weer wat zon/helder weer, hoop ik voor jullie!