Dag 13 Nickey nose cove of jackson cove

12 juli 2016 - Saint John's, Canada

Vanmorgen een ontbijt, wel lekker maar niet zo lekker als bij Celeste :-)

Het was niet regenachtig meer en ook niet mistig maar wel veel wind en bewolkt. Even verder op is een wandeling met de originele naar Ocean view trail hihi dus inderdaad een wandeling naar de kust. De wandeling begint met een trap de bossen in. Hier stikt het van de muggen dus daar komt de spuitbus weer. Het pad loopt verder over boardwalks en trappen en een smal pad tussen de bomen door.

IMG_0007 IMG_0008

Op drie verschillende plekken is er een look out en bij de eerst kun je de tweede al zien liggen. Mooie wandeling en bij uitkijkpunt 3 zie je een arch=een gat in de rotsen.

IMG_0013 - kopie IMG_0015 - kopie IMG_0018 - kopie IMG_0019 - kopie

Ondanks de bewolking is het niet koud maar we houden onze jassen maar aan ivm de muggen. Na uitkijkpunt 3 houdt het pad op en gaan we weer terug naar de auto en gauw die jassen uit pfffff. Daarna rijden we naar Harry's harbour. Hier is een kleine take-out waar we gisteren iets te eten wilde halen maar de kok was gaan eten en de mevrouw die er zat kon alleen patat voor ons maken. Ook goed. Vandaag is de kok er wel en nemen we een clubhouse=clubsandwich en die nemen we mee naar de B&B om het daar op te eten. eerst rijden we nog even naar The Pinnacle een los staande rots in het water met wat boompjes er op. Leuk gezicht maar niet spectaculair.

IMG_0050

Op een folder zagen we dat in Springdale een zaak is die quads verhuurd, na mijn rit bij de whale sound wilde ik het zelf wel proberen. Helaas we konden niets vinden dus zijn we op zoek gegaan naar de rivier waar de zalmentrap moet zijn in de waterval. Na ff zoeken belanden we op het RV=Camperpark en laat het daar nu gewoon zijn. Er is een schitterende rivier waar mensen tot hun middel in staan om te proberen de zalmen te vangen. We zien niet dat iemand inderdaad ook iets vang maar we zien wel een paar zalmen springen.

IMG_0059 IMG_0068 IMG_0065

De boottochten gingen allemaal niet door omdat er te veel wind is en verder weten we niet goed wat we moeten doen dus rijden we nog maar een schiereiland op naar Beachside, weer een klein dorpje in een baai. Schitterend hoor maar dat hebben we nu wel een beetje gehad. we gaan lekker terug springsdale waar we bij de subway een broodje en een salade halen die we later op de avond op eten want we hadden geen zin meer om weer terug te rijden. Het weer schijnt morgen beter te worden dus daar hopen we dan maar op. Nog steeds geen caplin op het strand, misschien vannacht nog?

IMG_0073

Morgen gaan we op weg naar Twillingate. We hebben even met de kaart en info boekjes op tafel gekeken en onze route uitgestippeld. Nu ff lekker onder uit en morgen weer op pad.

1. Martha:
    13 juli 2016
    Wel jammer dat het weer niet echt mee zit.
    maar troost je hier ook but weer .
    groetjes uit regen en koud rucphen.
  2. Nelleke barten krijgsman:
    13 juli 2016
    Jammer dat dat zo ziet martha want het weer valt reuze mee. En dan nog vermaken we ons prima we komen hier niet voor het mooie weer. Wat tegenvalt is dat de walvissen erg laat zijn maar dat is niet anders