Dag 1 Amsterdam - Dublin

30 juni 2016 - Dublin, Ierland

Yes Vandaag was het dan eindelijk zover. Onze vakantie naar Newfoundland kon beginnen.  Gisteren geprobeerd om online in the checken maar dat kan dus niet bij Aer Lingus (niet vanuit Nederland). Dus vanmorgen extra vroeg op weg gegaan naar Schiphol. Wout en Mike brachten ons weg en om 8 uur waren we op schiphol en daar was het al een drukte van  jewelste. Eerst maar opzoek naar zo'n paal waar je in kunt checken. Alles zelfbediening dus nummer invoeren, paspoort scannen en ja hoor daar komt je boardingcard. Toen de koffers inchecken. Ook alles zelf doen. Koffer in een hokje, dan verschijnt hoe zwaar de koffer is, boardingcard scannen en je krijgt een label voor om je koffer. Ger zijn koffer was 20.1 kg dus gauw een korte broek er uit en in de handbagage gepropt en ja hoor toen was het goed. Daarna in een mega rij voor de douane. Mijn hemel wat een drukte op de vroege morgen. Toen eerst een bakkie gedaan bij de Star bucks want daar waren we wel aan toe.

IMG_0001        IMG_0003

Het vliegtuig richting Dublin had iets vertraging maar na 1,5 uur waren we in Dublin. Alleen kwamen onze koffers maar niet op de band dus na een tijdje zijn we toch maar gaan vragen waar ze bleven. Ja die stonden dus al bij Westjet om de dag er na naar Newfoundland te vliegen maar ja dat wisten we niet dus hadden geen spullen in onze handbagage gedaan. Gelukkig kregen we de koffers weer terug.

We gingen met een shuttlebus naar Glenmore house B&B. IMG_0006

De bus reed er eerst langs maar na een lus stopt hij gelukkig voor de deur. Gauw ingecheckt en de koffers eruit gegooid en de bus gepakt naar Dublin City Centre. Al met al was het veel later geworden dan we hadden gedacht dus we waren pas rond 4 uur in de stad. We hebben even wat mooie gebouwen bekeken en zijn City Hall in geweest waar een hele mooi koepel is.

IMG_0011 dit vond ger wel een mooi gebouw

IMG_0013  IMG_0014 IMG_0017

IMG_0018  IMG_0022

Toen opzoek naar de barretje inDame street o.a.de Temple Bar. Daar moet je geweest zijn zegt men en het was er ook erg gezellig. Eerst een biertje in de Temple Bar zelf. Een gezellige kroeg met allerlei verschillende kamertjes en doorkijkjes. ik heb daar een Guiness genomen om een te proeven maar nee vind het echt niet lekker. Er zat een meneer te zingen en oa kwam natuurlijk the wild rover door.

IMG_0025  IMG_0026  IMG_0027

IMG_0029  IMG_0031  IMG_0033

Toen naar de Quarys bar waar we iets gedronken hebben en weer live muziek en ook weer the wild rover.

IMG_0038

Daarna zijn we hier in het restaurant wat gaan eten maar geloof mij een glas guiness op een lege maag en daarna irish stew er achter aan dat is geen goede combinatie. Met een te volle buik maar met de taxi terug gegaan want vind de juiste bus maar weer eens terug. Flitsend werden we terug gereden naar onze B&B waar ger voetbal ging kijken en ik na een klein spugje maar in bed gekropen ben. Morgenochtend moeten we om 4.15 uur op dus maar lekker pitten

1. Carolien van den Berg:
    2 juli 2016
    De reis begint gezellig hihi
  2. Joke Laagland:
    2 juli 2016
    Ga jullie weer lekker volgen veel plezier