Dag 2 Dublin - St. John's

1 juli 2016 - Saint John's, Canada

Vannacht gelukkig goed geslapen en om 4 uur het bedje uit. De bus stopt voor de B&B en we waren snel weer op het vliegveld. Eerst de koffers ingecheckt bij de dames van WestJet die gekleed waren in de kleuren van canada omdat het vandaag canadadag is. Toen weer in de rij door de douane en toen maar een ontbijtje gedaan. Het vliegtuig vertrok keurig op tijd en na 4,5 uur vliegen landen we in St. John's. De koffers lagen al klaar (gelukkig) en toen op naar de autoverhuur. Vorig jaar was daar nog een probleempje met mijlenvrij maar nu ging alles prima en reden we later weg in onze Ford Escape SUV. Mooie bak hoor.

IMG_0011

Het was pas half 12 dus we hadden nog de hele middag en zijn toen eerst de punt boven st. John's ingereden. eerst richting Baulin en door naar Pouche cove. Mooie kleine havenplaatsjes. Het is schitterend weer zelf gewoon warm 27 graden.

IMG_0010  IMG_0012  IMG_0023

Onderweg kwamen we een RV camping tegen waar de winkel van open was dus daar hebben we even lekker een broodje gegeten en wat te drinken gehaald. Bij Middle cove beach zijn we even lekker gaan zitten en heb ik over het pebbelstrand gelopen

.IMG_0027

IMG_0031  IMG_0032

Toen door naar Cape Spear, hier staat de oude nog overgebleven vuurtoren en wat huisjes. Ook zijn er nog restanten van WOII te vinden. We hebben daar even lekker gewandeld en de huisje bekeken. Over het pad onderlangs bij de bunkers gelopen en zo weer terug naar de auto.

IMG_0039  IMG_0041  IMG_0042  IMG_0055  IMG_0056

Toen zijn we maar naar onze volgende B&B gereden want het was best wel een lange dag. Vandaag slapen we in Elain's B&B by the sea.

IMG_0057

Hier zijn we vorig jaar ook geweest maar omdag deze niet zo ver van St. John's ligt zijn we daar maar naar terug gegaan. De B&B ligt langs de kust met een schitterend uitzicht. We hebben een broodje gegeten bij de plaatselijke pizzaboer en daarna lekker in de tuin gezeten. Helaas mooi weer heeft als nadeel beestjes dus nu zitten we in de schitterende huiskamer met uitzicht over zee. We hebben al een zeehond gezien, jan van genten en bij cape spears een rug van een walvis.

1. Olga Leertouwer:
    2 juli 2016
    Ik zie het al en lees het al, jullie gaan echt wel weer genieten. Heel veel plezier en kom uitgerust, haha, en gezond weer terug.
  2. Marlies:
    Hallo jullie!

Het ziet er allemaal heel goed uit, mooie foto's.
    Dublin ook ... vind ik.
    Geniet geniet, maar dat doen jullie sowieso wel he?
    En goede temperaturen! wij verduren hier de petzomer wel (tot nu toe dan, misschien gaat het nog wat worden)
    Dag hoor, veel plezier!
  3. Joke Laagland:
    Super genieten voor jullie
  4. Carmen:
    6 juli 2016
    Ziet er super uit. Genieten!
  5. Nelleke barten krijgsman:
    12 juli 2016