Op naar Sequim

21 juni 2023 - Sequim, Washington, Verenigde Staten

Dinsdag 20 juni

Vanmorgen hebben we, na het ontbijt, de koffers weer ingepakt en alle spullen weer in de auto gezet want vandaag reizen we door naar onze volgende bestemming. We rijden via de Chuckanut Drive, een hele mooie weg door de bossen en langs de kust.

chucanut drive (2)

We stoppen bij wat viewpoints maar helaas is er weinig view vandaag. Wel mist en regen.

chucanut drive (10)chucanut drive (5)chucanut drive (7)chucanut drive (3)

Om niet weer langs Seattle te hoeven rijden hebben we van de week de ferry gereserveerd die ons naar de overkant van het water brengt van Coupeville naar Port Townsend. We zijn lekker op tijd en ik ga even kijken bij het water. Opeens hoor ik een bijzonder vogelgeluid en zoek waar het vandaan komt. Dan zie ik boven op de steiger een ijsvogel, ik kan het haast niet geloven maar bij het wachthokje staat een plaat met de dieren die daar voorkomen en inderdaad de belted kingfisher.

chucanut drive (1)chucanut drive (12)

Als we op de ferry zitten gaan we natuurlijk even voorop kijken en daar zie ik nog een vogel van de plaat. Een pigeon gillamot verteld een meneer me. De overtocht duurt maar een half uurtje dus we zijn vlot aan de overkant.

chucanut drive (11)veerboot (2)veerboot (1)

Daar aangekomen zijn we meteen naar onze volgende accomodatie gereden Dungeness Barnhouse. We hadden natuurlijk thuis al op de site gekeken naar de foto's maar in het echt is het nog veel luxer. Een prachtige tuin vol met lavendel en in Stable 1 is ons onderkomen voor de komende 2 nachten. Er staat een heel groot en vooral heel hoog bed met uitzicht door de ramen naar de prachtige tuin en de zee in de verte. WAUW

bed en breakfast sequim (19)bed en breakfast sequim (1)bed en breakfast sequim (5)bed en breakfast sequim (14)bed en breakfast sequim (15)bed en breakfast sequim (2) hertjes bij de burenbed en breakfast sequim (9)bed en breakfast sequim (6)bed en breakfast sequim (8)bed en breakfast sequim (7)

Nadat we de boel een beetje verkend hebben stappen we weer in de auto want we willen ergens een hapje eten en alvast wat van de omgeving zien. We rijden naar Port Angeles omdat daar, volgens een man op de ferry, papegaaiduikers moeten zitten. We hebben wat rond gekeken maar we zagen alleen winkels en eet tenten. We zijn nog even een lange pier op gereden die dienst doet als stormbreker maar ook daar alleen meeuwen.

pier port Angeles (2)pier port Angeles (4)pier port Angeles (5)

Toen opzoek naar een plek om te eten. Zoals ik al schreef er zijn er zat maar een deel is dicht en heel veel is drive through of ziet er niet uit. Uit eindelijk hebben we lekker gegeten Applebees gegeten. Toen weer terug naar onze stal en daar hebben we nog even het prive strandje bezocht, mooi hoor.

bed en breakfast sequim (18)IMG20230620185134zons ondergang sequin (4)zons ondergang sequin (3)zons ondergang sequin (2)

Ook nog een mooie zonsondergang gezien, wat een weelde.

zons ondergang sequin (5)zons ondergang sequin (7)zons ondergang sequin (6)zons ondergang sequin (8)

Morgenochtend hebben we een Grab & Go ontbijt. Dit houdt dus in dat er van alles klaar staat op de boven verdieping. Over de bovenverdieping gesproken, daar is dus een heel groot raam met fantastisch uitzicht.

bed en breakfast sequim (10)bed en breakfast sequim (12)

Nou we gaan het mee maken morgen. Waarschijnlijk vroeg op pad want we willen zoveel mogelijk van Olympic National Park zien.

1. Martha:
    21 juni 2023
    Bedankt weer voor je verhaal en de mooie foto,s.
    Het is even of we er ook zijn ❤️❤️
  2. Jessica Weijers:
    Ziet er top uit.
  3. Bakkertje M.:
    21 juni 2023
    Dank je wel weer voor t mee mogen beleven van zo'n mooie reis. Maak mooie herinneringen die zijn o zo belangrijk...
  4. Carmen Blaauboer:
    21 juni 2023
    Ziet er fantastisch uit, wat een leuke B&B.
  5. Joke laagland/krijgsman:
    21 juni 2023
    wat geweldig allemaal dat word weer een mooi foto boek straks😜
  6. Tijmentje:
    21 juni 2023
    Wauw wat zijn jullie op mooie plaatsen!