Warnford - Bath

5 september 2017 - Bath, Verenigd Koninkrijk

Dag 2 Warnford naar Bath

Vannacht zalig geslapen dus vanmorgen weer vroeg wakker. Lekker rustig op ons gemakje gedaan en om 9 uur een lekker ontbijtje genomen. Daarna weer alles in de auto en weer op pad. Het was prachtig weer en we reden eerst naar Old Sarum. Onderweg kreeg je echt het Escape to the country gevoel, mooie engelse cottages en prachtig glooiende hellingen.

IMG_0046

Old sarum was in de ijzertijd een verhoogde nederzetting met 2 soort slotgrachten en later is er een kasteel in gebouwd.

IMG_0047

Vandaag was echter een bank holiday dan is iedereen in engeland vrij dus het was mega druk. Op het terrein was ook nog een middeleeuws feest aan de gang met valkeniers en ridders dus extra druk. Het was inmiddels ook behoorlijk warm geworden en binnen in de cirkel was het snikheet. We hebben wat rond gekeken en een bakkie gedaan maar toen hadden we het wel gehad.

IMG_0050 IMG_0051 IMG_0054 IMG_0055

Dus de auto weer in. We zouden nog naar Stonehenge terug want we hebben toch de kaart maar daar is het op zo’n dag ook nog drukker dan normaal dus dat hebben we maar niet gedaan. Toen zijn we op weg gegaan naar Farleigh hungerford. Dit is een kasteel dat begonnen is als mansion(groot huis)  en door de eigenaar omringd is met een muur en torens. Zijn zoon heeft het later nog weer verdere uit gebouwd. De weg daar naar toe is zo’n echt engels binnen weggetje. Net geen single road maar 2 auto’s past ook maar net. Gek gezicht die auto’s vlak naast je. Op een gegeven moment was er (waarschijnlijk een tourist) tegenligger die ons te laat zag en nog naar de verkeerd kant uitweek ook. Ahhhhhhh gerrit reageerde echt prima en week uit naar links maar die halve zool ging de zelfde kant op, zag gelukkig op tijd dat hij fout ging en stuurde weer terug. Zo dat is schrikken pfffff. Toen we weer op de gewone weg kwamen maar gauw gestopt om wat te drinken en even bij te komen. Gelukkig een restaurant met zitjes langs de rivier en lekker in de schaduw.

IMG_0059 IMG_0060

Toen maar weer verder gereden en voor de poort van Fairleigh hungerford stapte ik uit om foto’s te maken en ger reed met de auto door de poort want het parkeerterrein lag aan de andere kant van het kasteel. We hebben de audiotour gedaan en dat was erg leuk want overal werd goed verteld hoe het tot stand kwam en ook werden de familie verhalen even verteld, die waren niet zo gezellig moet ik zeggen. Vergiftiging en vrouw opsluiten in een toren????

IMG_0062 IMG_0066 IMG_0067 IMG_0072 IMG_0074 IMG_0079

We hebben daar een tijdje rond gewandeld en daarna zijn we op zoek gegaan naar de camping. We hebben gereserveerd op de camping Bury view farm and campsite. Dit is een leuke kleine camping vlak bij Bath waar we van de week nog naar toe willen.

IMG_0084 IMG_0083 IMG_0081

We krijgen van Sallie, een stoer oud vrouwtje, ons plekje aangewezen vlak bij een hazelnoot boom en kunnen lekker in de schaduw onze tent opzetten en ons bed gereed maken. We blijven hier 3 nachten dus kunnen de boel even uitpakken en goed zetten. Lekker even genoten van een drankje en daar na heeft ger eten gemaakt.

20170828_190440 20170828_191136

Inmiddels begint het toch wel wat af te koelen en gaan we lekker in de voortent zitten. Het was weer een mooie dag en morgen wordt het nog redelijk weer en daarna wat minder dus we hebben besloten om morgen niet naar Bath te gaan want dat kan ook als het wat minder weer is. We gaan dus morgen naar de Mendip hills en ceddar gorge. Zo weer lekker slapen in ons autootje en hopelijk morgen ochtend nog even in het zonnetje ontbijten. We gaan het zien.

1. Martha:
    5 september 2017
    Heel mooi weer hoor en ook nog lekker weer .
    Ik lees je verhaal graag .
    Het is net of we mee reizen.
  2. Marlies:
    Prachtig!
  3. Joke Laagland:
    Top
  4. Nelleke barten krijgsman:
    6 september 2017
    bedankt ik zie de reacties op deze site alleen als ik inlog of krijg ze thuis in de mail. je kunt ook op facebook reageren dat zie ik eerder. maar leuk dat jullie mee reizen