exmoor

15 september 2017 - Exmoor National Park, Verenigd Koninkrijk

Dag 6 rondje exmoor NP

Vanmorgen werden we wakker met een koude neus maar het zonnetje scheen, er vlogen roofvogels in de lucht, de schapen grazen op de helling tegenover ons en de zwaluwen scheren over het gras dus wat wil een mens nog meer.

IMG_0105 IMG_0002

Lekker weer ontbijt in het zonnetje en daarna gaan we op weg naar Lynton om geld uit de muur te halen. Het is prachtig weer dus het plaatsje is behoorlijk druk. Na 3 ATM machines en nog steeds geen geld met de ING pas hoorde we dat de nederlandse passen vaak niet werken vooral die oranje???? Ok toen de visa kaart maar getrokken en een uur later hadden we dan eindelijk geld. We rijden verder over een prachtige weg naar the valley off rocks inderdaad een hele vallei met een rotsachtige heuvels en een mooi pad langs de kust. We lopen een stukje over het pad en kunnen mooie foto’s maken.

IMG_0031 IMG_0033 IMG_0034 IMG_0035 IMG_0039 IMG_0044 IMG_0047 IMG_0051

Daarna natuurlijk weer ff een bakkie en daarna vervolgen we onze weg over een letterlijk ADEMBENEMENDE weg. Wel een paar keer zit het huigje ergens achter in mijn keel ahhhhhhhh. De weg is net zo breed als de auto maar is wel tweerichtingen en alsof dat nog niet erg genoeg is zitten er ook nog eens scherpe bochten in en hellingen van 25% mijn hemel maar ja de uitzichten overal zijn schitterend.

IMG_0060 IMG_0063 IMG_0075

We hebben mazzel want de hei staat in bloei en overal zie je de paars/roze hellingen. Op andere momenten duik je weer het bos in en staan links en rechts ook nog eens muurtjes, je kunt dus geen kant op als er een tegenligger aan komt. We rijden van de ene kant van het park naar de andere kant en op een gegeven moment zien we ze staan. De beroemde exmoor ponnies. Twee kuddes komen vlak voor ons samen en we staan midden tussen de paarden. Ze zijn niet helemaal wild maar toch wel behoorlijk hoor. Prachtig gezicht en boven ons vliegen nog 4 roofvogels.

IMG_0082 IMG_0084 IMG_0091 IMG_0108 IMG_0102 IMG_0103

We vervolgen onze weg naar de Tarr steps, dit is een prehistorische brug van stenen over een riviertje. Heel bijzonder dat het nog zo intact is. Bij de brug aangekomen proberen een oud dametje en haar man de brug op te lopen, dat gaat niet heel erg handig dus we helpen ze maar even de brug op. Dank je wel verder hoef ik niet zegt het dametje en ik keer me om om verder te lopen en wat doet ze hihihi doet me aan iemand denken. We gaan de brug over en maken wat foto’s en op de terug weg staat mevrouw daar nog terwijl meneer door iemand anders weer terug geholpen wordt. Ze zijn 87 en 90 en wilde toch die brug eens op. Ik feliciteer haar dat ze dat toch maar even gedaan hebben op die leeftijd.

IMG_0112 IMG_0114 IMG_0115 IMG_0121

We vervolgen onze weg maar weer richting de camping en opeens zie ik in de verte 3 herten. Natuurlijk even gestopt om ze op de foto te krijgen. Wat was het een prachtige dag. Zalig weer en heel veel moois gezien.

IMG_0130 IMG_0134 IMG_0136

Terug op de camping weer lekker gegeten en het kampvuurtje aan, er is meer wind dan gisteren dus ik vrees eerder naar binnen maar we zien wel.