Dag 17 nog steeds twillingate

16 juli 2016 - Twillingate, Canada

Vanmorgen weer schitterend weer en begonnen met een lekker ontbijtje.

IMG_0001

Vandaag wilde weer even gaan kijken of de ijsberg bij Spiller's cove er nog was. We dachten dat hij al weg zou zijn of heel klein maar ja toch maar even kijken. We zijn naar het pad gelopen wat Ger van de week ontdekte als short cut en komen bij de plek waar de ijsberg toen lag maar daar ligt hij niet meer.

IMG_0007 IMG_0010

Tot onze verrassing is hij inderdaad omgeslagen maar is hij veeeeel groter dan we dachten. We waren er van overtuigd dat er niets meer van over zou blijven als hij om sloeg maar, en eigenlijk wisten we dat wel, onderwater zit 9/10 deel dus . . . . . .

Alleen lag hij nu ook ergens anders dus moesten we de berg weer over naar de andere kant. Het is schittterend weer, warm zelfs en er is een beetje wind dus het is prima wandelen. Aan de andere kant kijken we boven op de ijsberg en hij is echt prachtig. Er lijken wel 2 zwembaden in te zitten en de blauwe streep die eergisteren over dwars liep gaat nu naar beneden het water in. Het is en blijft een ongelovelijk gezicht zo'n ijsberg.

IMG_0013 IMG_0025 IMG_0043 IMG_0059

De bootjes van de ijsbergtochten komen ook naar de ijsberg varen en dan kun je goed zien hoe groot hij nog is. We blijven nog een tijdje bij de ijsberg en gaan dan terug. Eerst boodschappen doen en die even terug brengen naar de ocean view. We wilde toch nog even kijken of er misschien al walvissen waren en zijn weer naar sleepy cove gereden. Daar zijn we de trappen op gekropen (moeie benen van de wandeltocht van vanmorgen) en daar hebben we een tijdje op een rots gezeten maar echt helemaal niets te zien.

IMG_0125 IMG_0130

Walvissen dan hé want het is ook daar weer prachtig. We zijn toen over de Rinkweg langs de kust naar Prime Bert museum gereden.

IMG_0138 zo'n mooi huis

Een museumpje met allerlei spullen van de vroegere visserij verdeeld over verschillende schuurtjes waar van 1 geresettled is naar deze plek. Ook ligt er buiten een skelet van een walvis.

IMG_0141 IMG_0145 IMG_0153

Erg leuk gedaan. Daarna rijden we weer terug naar the crow's nest voor een zalige cappuccino en wat lekkers en dan vinden we het eigenlijk wel weer genoeg.

IMG_0164

Het is schitterend weer en we gaan lekker zitten genieten op de veranda van ons mooie huisje.

IMG_0168

We genieten van het prachtige uitzicht en zien nog een paar keer een visarend voorbij vliegen. Morgen wordt er een of ander gedenk teken onthult en er zijn mannen bezig het grevelpad naar het kruis dat hier boven staat te harken????????

Weer een zalig dagje en straks douche en onder de wol

1. Martha:
    17 juli 2016
    Weer mooie foto,s nel geniet er van groetjes uit een bewolkt rucphen.
  2. Marlies:
    Mooi!
    Vanwaar die streep? Hebben jullie dit ook wel eens bij andere ijsberen gezien?
    Veel plezier nog,
  3. Nelleke barten krijgsman:
    17 juli 2016
    hoi marlies, de blauwe streep is een barst die weer opgevroren is. Dit is transparant ijs maar kleurt blauw door de lucht. leuk dat je ons zo volgt
  4. Nelleke barten krijgsman:
    17 juli 2016
    mooie weer komt er aan voor jullie martha