Dag 18 laatste dag Twillingate

17 juli 2016 - Twillingate, Canada

Deze ochtend was het vrijwel windstil en het zonnetje schijnt.

IMG_0010

We hebben lekker een bakkie koffie op de veranda gedronken en daarna had ger lekker omelet gemaakt.

IMG_0011

Ons bakkie vruchtjes met yoghurt weer op de veranda op gegeten en daarna nog maar een bakkie koffie. Lekker op ons gemakje dus. We wilde een wandeling rond een meer lopen maar het is zo warm dat we besluiten toch nog maar een stuk langs de kust te wandelen en weer te eindigen bij de ijsberg. We rijden richting French beache waar een mooie wandeling begint en waar de caplin te zien zou zijn en walvissen maar helaas nog niet.

IMG_0014 IMG_0018 IMG_0020

Het maakt niet uit want de wandeling is erg mooi. Na French beache lopen we naar French head.

IMG_0030 IMG_0031 IMG_0034 IMG_0036 IMG_0039 IMG_0040

Het pad is easy to moderate maar door de warmte is hij (voor mij) echt wel moderate. Bij French Head volgen we weer de bordjes Spillers cove.

IMG_0044 IMG_0047

Het pad heeft alles heuvel op, langs de kust, door bosjes en  door de blubber. Ook gaat een deel uit de wind over een rotsig stuk met licht steen en daar is het wel heel erg warm.

IMG_0048 IMG_0049 IMG_0050 IMG_0052 IMG_0055 IMG_0056

Gelukkig hebben we 4 flesjes water mee en de muggenspray is op gespoten. Ook de zonnebrand is aangebracht en moet zelfs herhaald worden. Langzaam zien we in de verte een bekende baai opdoemen.

IMG_0059

Nog 1 heuvel pfffff maar dan zien we de ijsberg weer in de verte dus komen we op bekend terrein. Gelukkig weten we de shortcut die ger gevonden had dus we hoeven niet dezelfde weg weer terug anders hadden we het nooit gedaan. We gaan weer even zitten om de ijsberg te bekijken. Helaas is hij weer omgeslagen en ziet hij er ongeveer net zo uit als dat we hem de eerste keer zien.

IMG_0072

We blijven niet te lang zitten want we willen eigenlijk wel terug naar de auto. We lopen over de shortcut naar de auto, die toch ff iets verder staat, maar we vinden hem en gaan moe maar voldaan in de auto uit puffen. Op de terug weg rijden we even langs de winery om voor FB vriendin Hilda iemand gedag te zeggen maar ze is er niet. Toen gauw naar addy's restaurant waar Ger een lekker Iceberg biertje neemt en ik een cola hmmmm lekker naar 4 flesjes water hoor. Ook nemen we een moose=eland hamburger dat gaat er wel in na ruim 4 uur wandelen in het zonnetje.

IMG_0082 IMG_0083IMG_0085

Inmiddels is de ceremonie boven ons huis begonnen en wachten we nog even voordat we weer terug gaan naar ons huis en uitgeput op de veranda gaan zitten en genieten van een plekje waar we lekker in de wind zitten. Langzaam komen de mensen weer de berg af wandelen als de ceremonie bij het kruis over is.

IMG_0080

Het was iets voor mensen die omgekomen zijn op zee. Ondanks de zonnebrand hebben we allebei een rood hoofd en moeie benen. We doen verder niets meer alleen even lekker eten en onderuit op de bank. Morgen moeten we weer verder en zit onze tijd in Twillingate er al weer op. Het is zo hard gegaan en we hebben ons, ook hier, weer prima vermaakt. Morgen 350 kilometer rijden naar Elliston. Hier is een puffin kolonie die je van dichtbij kunt zien, helaas is ook het puffin festival dus ik hoop dat het niet mega druk is.

1. Martha:
    18 juli 2016
    Ik weer een hele mooie repotage van
    nel en ger Barten
  2. Ans Janssen:
    18 juli 2016
    Hoi Nelleke, ik heb vandaag eindelijk de tijd gehad om je verslagen te lezen en van je mooie foto's te genieten. Het ziet er prachtig uit daar. Nog veel plezier samen.
  3. Nelleke barten krijgsman:
    19 juli 2016
    bedankt martha en Ans, leuk dat jullie ons volgen