Dag 19 Twillingate - Elliston

18 juli 2016 - Saint John's, Canada

Snik, snik vandaag moeten we weg uit ons mooie huis en uit het schattige Twillingate. Helaas maar we gaan vandaag naar Elliston waar je van heel dichtbij puffins kunt zien en vlak bij Trinity waar de walvissen gezien zijn dus. Hopla de boel weer in gepakt en op weg. Het is een behoorlijk eind rijden en we hebben allebei eigenlijk nog wel wat last van de wandeling van gisteren. In Gander stoppen we bij the breadbox, vaak gezien op Diana Davis haar facebookpagina dus daar moesten we even langs om cafeïne bij te tanken met chocolade daar knapt een mens van op.

IMG_0004 IMG_0003 kicks ass coffee hihi

Daarna weer op pad over de Trans Canadian Highway maar ook de highway is hier niet druk dus we kunnen lekker opschieten. IMG_0006  ook tanken hoort daar bij

Als we de snelweg af gaan rijden we eerst naar Open Hal. Daar woont, 2 maanden per jaar, een nederlander die hier fotograaf is. Dit is Paul Dolk, ook een bekende van Facebook. Zo grappig als je elkaar dan ontmoet. We bekijken even zijn studio met schitterende foto's van o.a. walvissen en orca's, als je daar toch je brood mee kunt verdienen. . . . . .

IMG_0011IMG_0010

Zijn vrouw komt ons begroeten en gaat daarna Paul ophalen bij zijn bootje. We kletsen even gezellig en genieten van het schitterende uitzicht dat hij heeft bij zijn huis.

IMG_0012 IMG_0013

Om van te kwijlen zo mooi en gisterenavond hadden ze een walvis voor de deur pffffffff. Paul belt nog even zijn vriend die werkt bij Sea of Whales en zet ons op de lijst voor een boottochtje morgen om 5 uur. We moeten de walvissen zien zegt hij er zitten er genoeg en hij kan het weten als natuurfotograaf. Het is alleen in een zodiac dus ik ben benieuwd. Ze vertellen nog even hoe ze hier gekomen zijn en daarna rijden we richting Tickle cove want daar zou nog een ijsberg liggen. Op aanwijzen van Sandra rijden we nog even langs een huis dat te koop staat voor het uitzicht.

IMG_0024 IMG_0019

AHHHHHH dat zou ik wel willen kopen maar vrees erg duur. Het is mega groot dus je kunt een hotel beginnen hihi. Het uitzicht is prachtig. In de verte zien we een ijsberg en we rijden nog even een stukje door maar hij is nog erg ver weg. We geven nog even telefonische onze gegevens door voor de boot tocht. We hebben genoeg van het rijden en gaan op zoek naar de B&B. Het is even zoeken want ook hier geen adres alleen mainstreet en geen bordjes. Na drie rondjes ziet Ger een tekening met tekst op een zijkant van een huis en ja hoor daar is de B&B. Alleen blijk ik een unit te hebben besproken dus geen kamer met ontbijt maar een bed met een klein keukentje een zitkamertje en een douche met toilet. Maaaaar geen ontbijt, oeps vergeten. We brengen de koffers naar de kamer die we denken besproken te hebben want er is niemand maar er is wel een lijst met welke kamer we hebben. Daarna gaan we even kijken naar de puffins.

IMG_0042 bird Island B&B

Het is iets langer dan loopafstand dus we rijden naar de Puffin viewing site en op een rots een paar meter van de rots waar wij staan zien we de puffins. Wat zijn het toch geinige beestjes.

IMG_0043 IMG_0049 IMG_0054 IMG_0062 IMG_0065 IMG_0073 IMG_0082

Er zitten echter ook black flys en we hebben honger dus we laten de puffins even achter, daar gaan we morgenochtend nog wel even naar toe, en gaan richting Bonavista voor een hapje te eten. Het is ook hier weer even zoeken want een echt dorpskern bestaat hier niet. we vinden een restaurantje, niet veel soeps maar we hebben gegeten. Toen maar weer terug naar de B&B.

IMG_0093 Ger zijn stilleven :-)

1. Joke Laagland:
    Weer leuk om te lezen
    Ook wij hebben nu vakantie en mooi weer in Holland groetjes x x
  2. Martha:
    19 juli 2016
    Weer hele mooie foto,s en wat dat baantje betreft daar kan je over praten wie weet groetjes uit een zonnig rucphen 30 gr voor mij te warm.❤
  3. Martha:
  4. Martha: