Dag 3 Witless Bay - Ferryland

2 juli 2016 - Ferryland, Canada

Gisterenavond was ik net klaar met mijn blog schrijven toen ik zag dat er een mooie zonsondergang was. Met het foto toestel in de aanslag liep ik naar de tuin en onderweg kwam ik de eigenares tegen die zei: heb je de walvissen al gezien. neeeee gauw naar buiten gegaan en ja hoor daar zwommen twee walvissen in het licht van de ondergaande zon, wat wil een mens nog meer. Getracht ze op de foto te zetten en daarna nog even op de veranda gezeten maar daar waren veel blackflies dus maar naar binnen gegaan.

IMG_0006  IMG_0014 IMG_0023

Vanmorgen was het weer veranderd en de temperatuur een eind gedaald. Eerst maar lekker ontbeten met een prachtig uitzicht.

Daarna afscheid genomen van Elain en op weg. De eerste stop was bij Tors cove, een mooie inham aan zee, en daar zagen we een eenzame puffin op jacht naar spiering. Het water is daar zo helder dat we de groep spiering en de jagende puffin onderwater zagen zwemmen. Een foto kunnen maken van de puffin met vis in zijn bekje.

IMG_0034 IMG_0027

We hebben hem nog even gade geslagen en daarna zijn we verder gereden naar Burnt Cove waar we langs een klein bakkerijtje kwamen waar ze ook koffie verkochten. In de HOhouders en gauw naar binnen. Natuurlijk moet je dan ook een lekker koekje kopen en dit hebben we genuttigd op het terras met een prachtig uitzicht op zee.

IMG_0045Ocean View Bakery

Een stukje verder de volgende baai van Baulin South. Een kleine vissershaven met mooie rotsen.

IMG_0055

Daarna zijn we naar Aquafort gereden waar we een kleine wandeling hebben gedaan naar een waterval.

IMG_0059

Een mooi wandelpad door het bos en langs een rivieruitmonding en langs het riviertje.

IMG_0063 IMG_0083 IMG_0069

Dit riviertje moesten we op een gegeven moment oversteken over de rotsen. De heen weg ging dit goed maar nadat we naar de waterval waren geweest moesten we weer terug en toen ging ger bijna lang uit de rivier in. Gelukkig ging het goed en was de videocamera droog over. Alleen Ger had natte voeten. Nadat we uitgelachen waren heeft hij mij er over geholpen en konden we de trappen omhoog op klimmen terug naar de auto.

IMG_0072 IMG_0079 IMG_0083 IMG_0086

IMG_0084

Het volgende op het programma was the lighthouse picknick bij de vuurtoren van Ferryland. Dit wilde we vorig jaar al doen maar toen was het te mistig. Vandaag was het wel bewolkt maar rond de 14 graden en dat vind ik persoonlijk lekkerder dan de 27 van gisteren. Dus op naar Ferryland waar we de auto op het parkeer terrein moeten zetten en dan nog een half uur lopen naar de vuurtoren. Eerst een pad omhoog en dan tussen de bomen door. Opeens krijg je dan de vuurtoren inzicht.

IMG_0104

Daar aangekomen hebben we ons binnen gemeld voor de picknick en kregen we een stok met een rood vlaggetje, een seinvlaggetje van vroeger. Met dit vlaggetje moet je buiten wachten en dan word je mandje met eten gebracht. LEKKER Ger had een broodje met kip en ik een met ham en brie. Als toetje had Ger een strawberry cheesecreme taartje en ik een cocosmuffin. Ook zat er nog een bakje salade van rijst, tomaat en paprika bij en een wekpotje met limonade. Met een picknickkleedje ergens op de rotsen gaan zitten en zalig gegeten. We waren nog niet klaar met eten of het zonnetje kwam lekker door en hebben we daar nog lekker gezeten over zee kijken en ook nog 2 walvissen gezien. Wat een weelde hé.

IMG_0108 IMG_0111IMG_0109 IMG_0120

Toen maar weer in het zonnetje, met een volle buik, terug gewandeld naar de auto. We zijn nog even naar Admirals Cove gereden over een single track road met hoge hellingen er in. Weer een mooie baai maar we hebben het eigenlijk wel weer gehad voor vandaag en we zijn naar de B&B gereden. Dit keer de Dunne's B&B die kijkt over de baai met kleine eilandjes, wat een uitzicht weer.

IMG_0097

IMG_0132

We worden weer enthousiast ontvangen in een schitterende, grote huiskamer en een mooi kamer op de 1ste verdieping.

IMG_0142

We babbelen wat met de eigenares en gaan moe maar voldaan uitrusten op de bank en Ger lekker voetbal kijken. Weer een fantastische dag gehad

1. Olga Leertouwer:
    3 juli 2016
    Hoi, zo te lezen genieten jullie met volle teugen. Door je reisblog lijkt het wel of ik ook een beetje op vakantie ben. Mooie foto's, ik geniet ervan. Leuk hoor, nov veel plezier.
  2. Martha:
    3 juli 2016
    Mooie foto,s weer wij genieten mee .❤❤