Dag 4 Ferryland - St. Vincent's

8 juli 2016 - St Vincent Peak, Canada

sorry voor het wachten op het vervolg, geen tot weinig bereik en geen wifi dus hier het vervolg

Toen we vanmorgen wakker werden was het mooie uitzicht verdwenen in de mist. We hebben echter gehoord dat de caplin (kleine visjes waar de walvissen op jagen) komen na de mist dus we zien het maar als een goed teken.

IMG_0002

We hebben zalig geslapen en zijn vroeg weer wakker.

IMG_0006

Ontbijt is rond 8 uur en tegen die tijd gaan we naar beneden om aan de ontbijttafel plaats te nemen.

IMG_0008

Maxine en haar man zijn al druk bezig met het ontbijt voor te bereiden en we maken even een praatje met charlie. Hij is timmerman en krabvisser en hij had de dag daarvoor een Orca gezien. Dat zou nog eens mooi zijn. Langzaam komen de andere gasten ook aan tafel zitten en krijgen we een zalig ontbijt van roerei, spek, pannekoekjes e.d. Als we klaar zijn met eten komen maxine en charlie erbij zitten en horen we een hoop mooie verhalen waaronder het verhaal hoe ze de B&B begonnen zijn. Wat een enige mensen. Helaas moeten we toch weer verder en is het nog steeds mistig. We rijden richting Chance cove provincial park. Hier is weer een mooie baai

waar je de walvissen en zeehonden kon zien maar helaas is het zicht niet al te best.IMG_0013  IMG_0011

Toen zijn we maar verder gereden en hebben in Trepassy restaurant een bakkie gedaan en lekker (vette) wings and chips gegeten.

IMG_0021

Daarna weer verder richting ons volgende B&B in st. Vincent’s maar eerst langs de mooi baai waar we vorig jaar de walvissen zagen vanaf de kant. Het is nog wat grijs maar we zien wel 2 keer een walvisstaart in de verte.

whale4

We gaan eerst bij Whale Song B&B langs om kennis te maken met Rita de eigenares en haar man. We hebben elkaar als vriend op facebook dus dan ontmoet je elkaar toch anders. We krijgen de Whale room en zetten daar onze spullen neer en gaan dan weer verder.

IMG_0024

Vorig jaar zaten we in de Clannagh Inn en daar hebben we zo lekker gegeten dat we daar naar toe rijden om te reserveren voor de volgende dag. We nemen lekker iets te drinken, ger een Iceberg beer en gaan daarna weer terug. We rijden weer even langs het strand maar het begint te regenen dus gaan we terug naar de B&B.

IMG_0023 IMG_0028

Het bleef regenen dus zouden we maar voetbal gaan kijken IJsland tegen Frankrijk. Natuurlijk zijn we voor IJsland, tegen beter weten in, maar helaas valt de ontvangst weg. Ik gaan vragen of er iets is en krijg als antwoord dan is er ergens onweer. Dat was nog niet gezegd of daar was de flits en een harde klap en daarna viel de stroom uit hihi. Niet lang hoor maar toen we weer beeld hadden stond IJsland al 2-0 achter. Na het voetbal zijn we maar weer naar het strand gereden om te kijken of er nu meer walvissen waren. We zagen er maar 1 maar deze kwam wel dichtbij met de staart omhoog en gelukkig had ger het op de video want met de fotocamera is dat toch wel heel erg moeilijk in beeld te krijgen.

whale whale5

Het is erg winderig aan het strand en we krijgen het koud dus we zijn lekker naar de B&B terug gegaan om te gaan slapen.

1. Bob Krom:
    8 juli 2016
    Leuk reisverslag Nelleke en Gerrit. Jullie genieten volop.
  2. Nelleke barten krijgsman:
    9 juli 2016
    zeker weten bobo zo mooi hier