Dag 5 St. Vincent's

8 juli 2016 - Saint Vincent's, Canada

Vannacht prima geslapen en weer vroeg wakker, ger lag nog te slapen dus ik heb me aangekleed en ben naar het strand gelopen zo dichtbij zitten we.

IMG_0001 IMG_0007

Het weer begon op te klaren en er kwam zelfs al wat blauw tussen het grijs door. Helaas geen walvissen maar wel een dolfijn die een paar keer uit het water sprong maar te ver voor een foto. Toen terug naar de B&B voor het ontbijt. We kregen een bakje vruchtjes met yoghurt en voor mij had Rita toast gemaakt want ik had al genoeg ei op. Ger had roerei met worstjes en toast. Ook 4 verschillende soorten jam. Erg lekker allemaal. Na het ontbijt vroegen we rita of ze ook een kort wandeling wist. Nou die wist ze wel maar dan moesten we wel laarzen aan. Zo gezegd zo gedaan en daar kwamen de laarzen van haar en haar man tevoorschijn. Die van mij paste net maar het ging. Toen stapte we in de auto en reed ze de heuvel achter de B&B op, dat scheelde weer een hele klim. Daarna zette ze ons af bij het pad en vertelde ons dat we moesten lopen naar een rijtje paaltjes en dat we voorzichtig moesten doen want het pad is nat en de houten vlonder slecht dus niet verder lopen als je het niets vind. Ok dat klinkt interessant. Het pad was inderdaad nat en het was goed dat we de laarzen aanhadden.

IMG_0018 IMG_0022

Eenmaal bij het houtenvlonderpad zagen we dat het inderdaad een uitdaging was maar ach we gaan het gewoon proberen. Het is heel erg jammer dat het pad zo slecht is want het loop heel mooi omhoog langs de baai waar je de walvissen kunt zien. We zagen er wel een paar in de verte.

IMG_0024 IMG_0026 IMG_0031 IMG_0038

Het weer was helemaal opgeklaard en er was een blauwe lucht, wel wat wind maar dat is juist wel lekker want het was behoorlijk inspannend over de kapotte balkjes en anders er naast door het hoge gras en blubber. Ger zakte 1 keer tot het randje van zijn laarzen in de blubber maar het ging goed dus konden we er om lachen. Op een gegeven moment werd het pad echt te slecht en was er naast het pad ook niet met goed fatsoen te lopen dus toen zijn we maar weer terug gegaan.IMG_0040IMG_0039

Ok het pad was slecht maar we hebben het wel erg naar ons zin gehad. Na de wandeling terug voor een bakkie koffie en Rita kwam ons een lekker stuk chocolade cake brengen, kijk dat noem ik mee denken. Daarna zouden we naar Cape Pine rijden, een mooi punt met vuurtoren. We zouden een deel van de weg van gisteren weer terug rijden maar nu met zicht.

IMG_0052  IMG_0057

Deze weg loopt door het gebied waar je normaal kariboe kunt zien maar helaas waren ze nu niet in zicht. We waren zo op zoek naar de beesten dat we de afslag naar de vuurtoren helemaal niet gezien hebben en vervolgens in een ander plaatsje belandde. Ook mooi hoor maar waar is die vuurtoren nu. Even de weg gevraagd aan een oud mannetje en die zei: you missed it hihi dus maar weer omgekeerd. Ook op de juiste weg zagen we geen kariboe maar bij de vuurtoren was het erg mooi maar heel erg veel wind.

IMG_0060 IMG_0064

Hel was inmiddels alweer tijd om terug te rijden en dan komen we weer langs de walvis baai. Dit keer zagen we een paar keer een walvis springen. Met de fotocamera niet te doen maar Ger heeft het gelukkig gefilmd.

kijk onder het kopje video 00043

IMG_0075

Om 6 uur gingen we eten bij de Clennagh Inn. Het was pasta avond dus ik had de ravioli met zalm in een sausje en ger de lasagna. LEKKKERR als toetje had ik sinaasappelcake met chocolade saus mmmmmmmmm

Vol en voldaan terug naar de B&B want Ned de man van Rita zou me meenemen op de Quad. Lachen hoor zo’n ding, ik kon niet stoppen met glimlachen.

IMG_0083  IMG_0081

Op de quad naar het strand maar helaas no whales maar we zijn na een uurtje weer terug gegaan en daar zagen we een walvis die een paar minuten lang met zijn staart boven water zwaaide. He is saying goodbye zei Rita en zo leek het inderdaad ook.

IMG_0086 IMG_0092 IMG_0098

IMG_0120

Morgen gaan we onze weg weer voortzetten richting Salvage en daar hopen we wel weer wifi te hebben. Nu lekker gedoucht en zo lekker onder de wol zzzzzzzzz wat een prachtige dag xxx

1. Ivonne:
    8 juli 2016
    Fijn dat jullie wederom zo lekker hebben gegeten bij de Claddigh, wij kijken er ook nog steeds op terug. jammer dat je twee verhalen achter elkaar plaatste, want we hebben vorig jaar als aandenken het kleine boekje met verhaaltjes van de eigenaresse van de Claddigh meegekregen.Geniet nog van jullie reis. Wij zijn jullie in de lucht tegengekomen na een fantastische reis in Alaska . Op 2 juli waren wij weer veilig in Nederland
  2. Joke Laagland:
    9 juli 2016
    Wat een lef om dat pad te nemen maar wel leuk en weer mooie foto's ik ga zo het filmpje bekijken
    Groetjes x x
  3. Nelleke barten krijgsman:
    9 juli 2016
    sorry Yvonne 2 verhalen achter elkaar omdat we dan ff bereik en wifi hebben en soms te moe om nog te schrijven :-)