Dag 6 St. Vincent's - Salvage

8 juli 2016 - Salvage, Canada

Vannacht geslapen als een stuk schutbeton en een redelijke tijd wakker. Lekker ontbeten en na het ontbijt kwam Rita mee een kadootje brengen, een klein schilderijtje van een winters Newfoundland. Wat lief hé. Maar vandaag moeten we weer verder dus alle spullen gepakt en in de auto gedaan. Nog een laatste blik op het strand maar de walvissen hadden gisterenavond echt gedag gezwaaid. We zouden nog langs Salmonier nature park maar dat was nog gesloten dus zijn we maar verder gegaan. Onderweg lekker een bakkie gedaan bij de Tim Hortons en heel ff met wifi facebook bekeken en mike ge-sms’t. Toen weer verder richting Terra Nova National Park. De weg hiernaar toe is wel een snelweg maar met een schitterende achtergrond. Bomen, meren, rivieren en bergen wisselen en elkaar af en als je boven op een berg rijdt dan heb je een schitterend wijds uitzicht.

IMG_0001 IMG_0007

We rijden eerst naar het bezoekerscentrum en informeren naar het weer. Het zou vanmiddag gaan regenen en de volgende twee dagen ook. Dus even een wisseling van plan want we zouden morgen gaan wandelen. We hebben een cabine gehuurd in Salvage een model newfoundlands vissers dorpje. We besluiten eerst naar die mevrouw van de Durdle’s stay de cabine die we gehuurd hebben te bellen want we weten niet waar we de sleutel op moeten halen. Ik had al een raar gevoel bij de manier waar op alles ging en dat bleek want ik kreeg niemand te pakken en bij de cabine was ook alles op slot. Ik aan het bellen geslagen en toen kreeg ik gelukkig wel iemand aan de lijn. Die vertelde dat de reservering gecancelled was. Dat was ook allemaal heel raar gelopen maar ok. De cabine was vrij dus de echtgenoot van de eigenares kwam met beddengoed toe gesneld en heeft gauw de boel in orde gebracht.

IMG_0011 IMG_0057 IMG_0012

We konden alleen niet met card betalen en hadden maar 200 CAD van de 250 die we moesten betalen op zak. Ik wilde het restant achter laten als we weg gingen maar die meneer zei dat het zo wel goed zat, voor het ongemak. Nou dat is wel heel erg aardig toch. Het was nog steeds goed weer maar in de verte werd het al aardig donker dus besloten we maar om niet te gaan wandelen. Onderweg zagen we heel in de verte nog een ijsberg, getracht op de foto te zetten voor Diana de ijsbergjager.

IMG_0019

Daarna zijn we naar de afslag Bleu Hill gereden in Terra Nova NP, een steile weg omhoog. We konden de auto boven ergens neerzetten en een klein stukje lopen naar een uitkijkpunt. Het was nog droog dus dat hebben we gedaan. Gelukkig maar want het uitzicht dat je daar hebt is echt schitterend, wat een ongelofelijk vergezicht.

IMG_0024 IMG_0029

Toen begon het toch te regenen en zijn we maar richting de cabine gereden maar eerst even langs een andere weg om te kijken of we de ijsberg dichterbij konden benaderen. Onderweg ff een lekker patatje gegeten bij Puffy's fries een frietcamper aan het water

IMG_0021

en daarna naar St.  Chads een leuk klein dorpje waar we een heel inimini knal blauw huisje zagen aan het water maar helaas geen ijsberg.

IMG_0042 IMG_0047

Toen door naar Burnside een ander leuk dorpje.IMG_0053

Toen hadden we het wel gehad en zijn we naar de cabine gereden waar we ’s middags al de boodschappen hadden neergezet dus dit keer zelf eten maken. Het is nog steeds droog dus we zien het morgen wel weer.

we konden de ijsberg in de verte ook zien bijna vanuit de cabin

IMG_0069